چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۴۳۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، عملیات به زارعی و احیای باغات رها شده پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز چای نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای ، از تاخیر برداشت برگ چین اول برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به سرمای هوا، برداشت برگ سبز چای با تاخیر ۱۰ روزه به هفته آینده موکول شد.
 
وی از رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شود که از این میزان ۳۰ هزارتن چای خشک استحصال می‌شود.
 
جهان ساز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود، بیان کرد: بنابر آمار سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۳۰ درصد این میزان از تولید داخل و مابقی واردات تامین می‌شود.
 قیمت چای در بازار نوسانی ندارد
 
رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی از سرمازدگی به باغات چای نداشتیم، گفت: سرمازدگی‌بهاره تنها برداشت چای را به تعویق انداخته است.
 
رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت واردات چای در سال ۹۸ گفت: اگرچه آمار دقیق واردات را وزارت صمت باید اعلام کند، اما بنابر آمار غیر رسمی سال گذشته حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چای وارد کشور شده است و از ابتدای سال آماری از میزان واردات چای آماری نداریم.
 
رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه قیمت چای در بازار نوسانی نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو چای خارجی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و چای ایرانی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.
(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها