سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۲۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پارسال ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بخش چای پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت : پارسال ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بخش چای پرداخت شد که سهم کشاورزان از این رقم ۲۵ میلیارد تومان و مبلغ پرداختی به کارخانه داران ۳۰ میلیارد تومان بود.

حبیب جهانساز در نشستی با مدیران کارخانجات چای شهرستان املش و مسئوولان محلی این منطقه گفت: برای اینکه بتوانیم با چای خارجی رقابت کنیم باید  درامرنظارت برفرآوری چای وکیفی سازی آن نظارت جدی داشته باشیم که در صورت کیفی سازی چای تولیدی با نوع خارجی آن قابل رقابت می شود.
جهانساز با اشاره به اینکه باید صنعت چای به تعادل برسد، افزود: برای اصلاح باغات چای به ازای هر هکتار نیاز به ۱۵میلیون تومان تسهیلات است و ما امسال به چایکاران به ازای هر هکتار۳ میلیون تومان تسهیلات دادیم که آن هم به عنوان سرمایه درگردش بود نه تسهیلات اصلاح باغات چای.
وی همچنین گفت : تاکنون دو سوم کود مورد نیازکشاورزان یعنی معادل ۷۰ درصد آن تامین و توزیع شده است و مابقی آن هم به سرعت تامین می شود.
وی در ادامه با اشاره به قیمت خرید تضمینی چای گفت: ما براساس داشته هایمان کارمی کنیم از این رو قیمتی که دولت برای چای درجه یک ودو اعلام کرده قیمت کف این محصول است اما کارخانه داران می توانند با قیمتی بالاتر برگ سبز چای راخریداری کنند.
فرماندارشهرستان املش هم در این نشست گفت: باید در شرایط کنونی تلاش کنیم هم سلامت تولید کننده حفظ شود هم از سویی تولید محصول چای سالم وکیفی را داشته باشیم .
محمد رنجبر نیاول افزود: رعایت توصیه های بهداشتی در عین انجام فعالیت کشاورزی از ضرورت هاست.
 رئیس شبکه بهداشت املش و رئیس بیمارستان نیکوکار شهرستان هم  گفت:باید کارخانه داران از سامانه سلامت کد فعالیت بگیرند که مهلت آن تا پنجم اردیبهشت ماه تعیین شده است.
الهام عاشوری افزود : کارخانه داران بهتر است یک کارشناس ناظر حرفه ای در زمینه سلامت به عنوان مشاور بین مرکز بهداشت وکارخانه دار داشته باشند و در هنگام خرید برگ سبز چای درکارخانه از شیوه نوبت دهی به چایکاران استفاده کنند تا بحث بهداشتی و مراقبت از کرونا بهتر انجام گیرد.
وی، گندزدایی کارخانه پس از هر شیفت کاری را از الزامات پروتکل بهداشتی کارخانجات عنوان کرد.
شهرستان املش با حدود ۵ هزار هکتار باغ چای،۳۷ کارخانه چای بزرگترین تولیدکننده چای کشور  است که در۷۰ کیلومتری شرق گیلان واقع شده است.
 
(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۵:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها