جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۱۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت

رئیس سازمان چای از برداشت چین اول برگ سبز چای از اول اردیبهشت خبر داد و گفت: مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای  از برداشت برگ سبز چای طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی از اول اردیبشهت چین اول برگ سبز چای آغاز می‌شود.
 
وی افزود: امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مطابق با هزینه‌های تولید و تورم اعلام شده که همین موضوع بر میزان خرید و تولید تاثیر گذار خواهد بود.
 تامین ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل
 
جهان ساز با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از محل تولید داخل تامین شد، بیان کرد: بنابر آمار سال گذشته ۶۳ هزار تن چای خشک به کشور وارد شد و به سبب استقبال مردم از مصرف چای ایرانی مقدار کمی از چای تولیدی به بازار‌های هدف صادر شد.
 
رئیس سازمان چای با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، گفت: با توجه به افزایش کیفیت چای تولیدی و عدم استفاده از سموم شیمیایی در باغات، مردم به استفاده از چای تولید داخل اقبال بیشتری نشان دادند.
 
وی با اشاره به اینکه چای تولیدی تا ۸۰ درصد درآمد استان‌های چای خیز را تامین می‌کند، افزود: ۵۰ تا ۶۰ هزار چایکار و ۱۸۰ کارخانه به شغل و درآمد ناشی از این فعالیت نیاز دارند.
 
رئیس سازمان چای در پایان درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به زراعی تصریح کرد: سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به مجموعه چایکاران و کارخانه‌های چای سازی برای تامین سرمایه در گردش و فعالیت‌های سرمایه‌ای همچون خرید ماشین آلات پرداخت کردیم.
(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۷:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها