یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۸۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی ۵۴ درصد افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، ارزش صادرات محصولات کشاورزی از این استان را در چهار ماهه ابتدای سالجاری ۱۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اکبر فتحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است، اظهار کرد: نقش تولیدات و محورهای مهم تجاری و زیرساخت‌های موجود استان بر کسی پوشیده نیست و اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات موجب اشتغال در استان و کشور می شود. 
فتحی گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای از قبیل گوجه فرنگی، خیار، انواع فلفل، بادمجان، توت فرنگی، قارچ خوراکی و گل های زینتی امسال افزایش داشته است. 
وی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که محصولات کشاورزی بیشتر از ظرفیت صادر شده است. 
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مهم‌ترین اولویت‌های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می‌تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد و تا به حال نیز برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی انجام شده است. 
فتحی همچنین از افزایش ۸۰ درصدی میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در تیرماه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان صادرات در تیرماه سال جاری ۳۳ میلیون دلار بوده است.
سهم محصولات کشاورزی در صادرات غیرنفتی آذربایجان ۱۳ درصد است.

(یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸) ۲۲:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها