چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۷۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

اعلام متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی

مرکز آمار ایران طی اعلامیه ای متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی را اعلام کرد.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ۹۸، متوسط قیمت سیب زمینی ۳۶هزار و ۱۲۳ریال، پیاز ۳۷هزار و ۱۳۴ ریال و گوجه فرنگی ۲۲هزار و ۲۴۵ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۲۷،۹، ۵۳۹.۲ و ۲۲۱.۶ درصد افزایش داشته است.
در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت گندم ۱۷هزار و ۲۱۰ریال و متوسط قیمت جو ۱۷ هزار و ۸۵۱ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۱،۱ درصد و ۵۷.۵ درصد افزایش داشته است.
در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ۹۸، متوسط قیمت نخود ۶۰هزار و ۱۰ ریال و متوسط قیمت عدس ۵۵ هزار و ۵۴۳ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳،۸ درصد و ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است.

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ۹۸، متوسط قیمت هندوانه ۸ هزار و ۴۷۲، خربزه ۲۵ هزار و ۶۸۴ریال  و خیار ۲۱هزار و ۵۱۰ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵،۶ درصد کاهش و ۵۷.۹ و ۷۹.۵ درصد افزایش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت یونجه ۱۶هزار و ۹۲۸ریال و کاهو ۳۰۵۰ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۶۹،۵ و ۹۲.۷ درصد افزایش داشته است.
در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت زردآلو ۷۸هزار و ۱۲۸ ریال و متوسط قیمت آلبالو ۷۳هزار و ۲۸ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۵۴،۶ و ۶۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و متوسط قیمت هلو ۴۷هزار و ۳۱۷ ریال بوده که ۶۱.۴ درصد افزایش داشته است.
در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت سیب درختی ۶۰هزار و ۴۲۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳،۹ درصد افزایش یافته است.
در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ۴۳۰هزار و ۶۳۰ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۳۶۴هزار و ۵۴۱ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱۲،۷ و ۱۳۴.۵ درصد افزایش داشته است.
در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۵۳هزار و ۸۵۹ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ۲۲،۳ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۲۰هزار ۴۷۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در بخش هزینه‌های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸، هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ۲میلیون و ۵۴۰هزار و ۴۸۹ ریال و هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی دیم یک میلیون و ۶۰۷هزار و ۵۴۹ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸،۱ و ۲۸.۴ درصد افزایش داشته است.
در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ۱۳۹۸، دستمزد کارگر میوه چین مرد ۶۴۹ هزار و ۴۲۰ ریال بوده که نسبت به سال قبل ۳۴،۳ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ۵۲۸هزارو ۳۸۳ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ۷۶۷هزار و ۵۵۵ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ۸۶۲هزار و ۵۶۹ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۸.۴ و ۳۰.۸ درصد افزایش داشته است.

(چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸) ۱۶:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها