شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۸۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس اقتصاد

لغو قانون انتزاع ابلاغ شد/ تقسیم وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی بین ۲ وزارتخانه

با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، رسما بخشی از وظایف بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال یافت و میان دو وزارتخانه تقسیم کار صورت گرفت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورمصوبه هیئت وزیران در ارتباط با بازگشت اختیارت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را ابلاغ کرد.
شرکت بازگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی رفت، پشتبانی امور دام ماند
بر این اساس شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و مکلف شد که به خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، مطابق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل‌های مربوط اقدام کند؛ شرکت پشتیبانی امور دام اما در وزارت جهاد کشاورزی ماند و مکلف شد در اجرای سیاست‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.
بر این اساس مسئولیت ذخایر راهبردی کالاهای نهای شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین تنظیم بازار این کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و در مورد نهاده‌های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.به این ترتیب میان وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی میان دو وزاتخانه تقسیم کار به عمل آمد.
بر این اساس قانون انتزاع یا تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی  با این مصوبه هیئت وزیران رسما به صورت غیر قانونی توسط دولت لغو شد.
متن این مصوبه به شرح زیر است.
 هیئت وزیران در جلسه 1398/5/20 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای مصوبات سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1398/4/22 تصویب کرد:
1- تصویب نامه شماره 77256/ت 50478 هـ مورخ 1393/7/8 لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن مجددا برقرار می‌شود.
تبصره 1- در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی - مصوب 1368 - و اصلاحات بعدی آن، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مکلف است به عنوان مباشر خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، مطابق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل‌های مربوط اقدام کند.
تبصره 2- مسئولیت ذخایر راهبردی کالاهای نهای شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین تنظیم بازار این کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و در مورد نهاده‌های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.
2- شرکت پشتیبانی امور دام کشور در اجرای سیاست‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.
3- سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط به بند (الف) ماده (1) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی - مصوب 1391 - به وزار صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.
4- سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به انجام اصلاحات ساختاری لازم برای تقویت بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد آن وزارتخانه و متناسب با مفاد این تصویب‌نامه اقدام نماید.

(شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸) ۲۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها