یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۸۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

امروز بازار انباشته از اقلام مختلف است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود تحریم‌ها هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که امروز (۲۷ مرداد )  برگزار شد، با اشاره به تحریم های اقتصادی تحمیل شده به کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: شاید این یک نعمت باشد که نفت ما را نخرند.
تقوی با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت است که تامین غذای مورد نیاز مردم به این وزارتخانه وابسته است و با وجود همه تحریم ها با تلاش های این وزارتخانه امروز بازار انباشته از اقلام مختلف است و هیچ کمبودی در هیچ زمینه‌ای برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز کشور وجود ندارد.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اشاره ای هم به نقد برخی از منتقدان مبنی بر اینکه اگر چه در بازار کمبود اقلام معیشتی نداریم اما قیمت‌ها بالا است، داشت و گفت: وزارت جهاد کشاورزی تنها مسئول تولید است و هیچ ربطی به قیمت گذاری ندارد.
تقوی تصریح کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به سمت علمی شدن پیش ببریم، تا ضمن افزایش در میزان تولیدات این بخش، شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی در کشور باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه نیمه تمام نگذاشتن کارها درس دیگری است که مدیران باید از واقعه غدیر بگیرند افزود: گاهی شاهد هستیم که میلیاردها تومان از سرمایه های کشور به دلیل تغییر دولت ها رها می شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اشاره‌ای هم به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت و افزود: گاها می بینیم که از اکنون برخی افراد برای رای آوردن و رسیدن به کرسی مجلس به مردم وعده های بی اساس و حتی پول می دهند که شورای نگهبان باید هوشیار بوده و چنین افرادی را از اول رد صلاحیت کند.
وی در ادامه با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه، تصریح کرد: امروز اقتدار منطقه دست ایران است که این مهم به برکت خون شهدا به دست آمده است.
تقوی با تأکید بر اینکه امروز هیچ کشوری حتی جرات اخم کردن به آمریکا را ندارد، گفت: در چنین شرایطی مقام معظم رهبری حتی حاضر نیستند حرف‌های آمریکایی‌ها را بشنوند.
وی اضافه کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا نیمه های شب با هواپیمایی که پنجره های آن کاملاً استتار شده به پایگاه های خود در عراق می آید و این به هیچ عنوان وجهه یک ابرقدرت نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  از ابلاغ برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان ظرف ۱۵ روز آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، نوربخش حاتمی امروز(۲۷ مرداد) در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های بسیار مستعد در بخش کشاورزی و یکی از قطب های کشاورزی کشور به حساب می آید.
حاتمی با بیان اینکه در مقایسه با سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه رخ داده، افزود: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه از کمتر از ۷۰۰ هزار تن ابتدای پیروزی انقلاب به ۴.۵ میلیون تن در شرایط کنونی رسیده است.
حاتمی ادامه داد: استان کرمانشاه حدود ۹۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم، آبی و باغ دارد و با توجه به برخورداری از اقلیم های مختلف امکان کشت همه محصولات زراعی  بجز چند محصول خاص در استان به صورت اقتصادی وجود دارد.
حاتمی اضافه کرد: استان کرمانشاه ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه کشاورزی دارد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها تحول بسیار بزرگی در بخش اقتصاد و سرانه درآمد بهره برداران رخ خواهد داد.
وی در ادامه اشاره ای هم به تدوین برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه داشت و افزود: این برنامه توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه را با توجه به شرایط موجود به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه با نگاه واقع بینانه و حتی بدبینانه تهیه شده، افزود: این برنامه که به صورت شهرستانی، دهستانی و پهنه ای تهیه شده حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر تنها بتوانیم روی دو محصول نخود و زعفران استان کار کنیم، بخش زیادی از مشکلات بهره برداران و مشکلات اشتغال استان در پرتو بخش کشاورزی حل خواهد شد.
حاتمی در ادامه اشاره ای هم به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری داشت و افزود: بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش ها برای برون رفت از تحریم ها و فشارهای اقتصادی است.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی استان کرمانشاه می تواند به عنوان محوری ترین عامل برون رفت از تحریم ها در شرایط کنونی اثرگذار باشد.

(یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸) ۲۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها