سه شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۶۰۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

تأمین اقلام مصرفی مردم اولویت‌ وزارت جهاد کشاورزی است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تأمین اقلام مصرفی مردم بدون کمبود و نگرانی، نخستین اولویت این وزارتخانه به شمار می‌رود که برای این امر نیز اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

حجت الاسلام رضا تقوی روز دوشنبه در دیدار صمیمی با نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود : برای رسیدن به جایگاه واقعی کشاورزی باید از کشاورزی سنتی و معیشتی عبور کرد و به کشاورزی علمی و مدرن رسید.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارها برای توسعه کشاورزی کشت‌های گلخانه است و با توسعه این کشت ها، رویکرد صادراتی نیز می توان داشت زیرا چشم‌انداز کشورهای توسعه‌یافته به سمت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و رونق صادرات است.
رییس شورای عالی زکات کشور اظهار داشت : سطح گلخانه‌های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد که برای رسیدن به اهداف مدنظر در توسعه پایدار بخش کشاورزی این میزان باید به ۱۰۰ هزار هکتار ارتقا یابد.
حجت الاسلام تقوی بیان‌ کرد: ترویج استفاده از بذرهای اصلاح شده با راندمان تولید بالا در بین کشاورزان در محصولات استراتژیکی مانند گندم و کلزا در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت تولید محصولات زراعی، باغی و دامی استان در سال جاری ارائه کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز  نظیر سال‌های گذشته شاهد استقبال و مشارکت خوب کشاورزان استان در پرداخت فریضه زکات باشیم.
آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف می شود؛ ۲۳۰ هزار بهره‌بردار در این زمینه مشغول فعالیت هستند.
سیب، انگور، چغندرقند و انواع محصولات زراعی و باغی و دامی دیگر جزء تولیدات این بخش هستند.


(سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها