چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۶۴۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نرخ گوشت موجب سرقت از دامداری‌های پایتخت شده است

عضو شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه گفت: تورم و افزایش قیمت گوشت موجب بالا رفتن سرقت و کاهش ضریب امنیتی دام در دامداری های جنوب پایتخت شده است.

مریم باقری روز چهارشنبه در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرستان ری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار داشت: مجتمع های دامداری در زیادی نواحی جنوبی شهرستان ری فعال هستند و با ۳۵ هزار راس دام سبک و یکهزار نفر شتر سالانه یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در حدود ۲۰ درصد از نیاز بازار مصرف مردم ری را تامین می کنند.
 
وی عنوان کرد: افزایش قیمت گوشت موجب سرقت از این دامداری ها شده و مشکلات زیادی را برای دامداران ایجاد کرده است.
 
باقری بیان کرد: اعضای شورای این شهر درصدد پیگیری و رسیدگی به اینگونه از معضلات هستند تا مردم و تولیدکنندگان بدون دغدغه در محیطی امن و آرام فعالیت کنند.
 
وی افزود: تورم، بیکاری و مشکلات زیست محیطی از مهمترین دغدغه های مردم جنوب پایتخت به شمار می رود و اعضای شورا تمام توان خود را در رفع موانع و مشکلات این منطقه به خصوص در حوزه زیست محیطی به کار گرفته اند.
 
عضو دیگر شورای شهر حسن آباد نیز انتقال پساب ها و پسماند را از دیگر معضلات مردم منطقه عنوان کرد و  افزود: متاسفانه حق آبه مردم ری نیز عادلانه نیست و آب تصفیه خانه جنوب تهران نیز قانونمند تقسیم نمی شود.
 
علیرضا زندی با بیان اینکه شهرستان ری محلی برای دپوی نخاله ها و ضایعات شده است، افزود: در بخش فشافویه مجوزی برای محل دفن پسماندهای ویژه استان تهران، چرم شهر و ورامین به روستای هوشنگ آباد در جوار فرودگاه امام خمینی (ره) صادر شده بود که چنین اقدامی با مخالفت شورای شهر منتفی شد.
 
وی با بیان اینکه جلوگیری از مسائل و مشکلات ری از مهمترین برنامه ها و دغدغه های اعضای شورای شهرستان در این بخش به شمار می رود، یادآور شد: ورود هر نوع صنایع آلاینده و مزاحم بدون نظر کارشناسی به شهرستان ری ممنون و با اینگونه اقدامات مخالفت شده است.
 
حسن آباد فشافویه متشکل از ۳۷ روستا با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
(چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها