جمعه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۷۴۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

دامداران با مازاد انباشت دام در واحدها روبه‌رو هستند/ثبات قیمت دام زنده در عید قربان

پوریان گفت: با توجه به انباشت دام در دامداری ها، دامداران به دنبال تمهیداتی برای عرضه مستقیم دام در واحد‌های خود هستند.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه دامداران با انباشت دام در واحد‌های خود روبرو هستند، اظهار کرد: هم اکنون مجموعه‌ای از دامداران به دنبال تمهیداتی هستند تا هر کیلو لاشه نر گوساله را با نرخ ۶۲ تا ۶۳ هزار و لاشه دام سبک ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
وی امتناع دامداران از عرضه دام در آستانه عید قربان را تکذیب کرد و گفت: با توجه به آنکه دامداران از چند هفته گذشته برای عرضه مستقیم دام اعلام آمادگی کردند، از این رو سودجویان و دلالان با ایجاد جو روانی قصد در بر هم زدن نظم بازار دارند.
پوریان ادامه داد: با وجود فراوانی دام سبک و سنگین در دامداری ها، عرضه مستقیم به سبب حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت و کنترل بازار تاثیر بسزایی دارد.
این مقام مسئول نرخ کنونی هر کیلو دام سنگین را ۳۰ هزار و دام سبک ۳۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت دام و مازاد دام در اکثر استان‌ها بعید است که نوسان خاصی در عید قربان در این بخش اتفاق بیفتد.
وی از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و افزود: با وجود فراوانی عرضه دام و کاهش قیمت، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.
پوریان با اشاره به اینکه قیمت گوشت در بازار کاهش محسوسی داشته است، بیان کرد: با توجه به فراوانی عرضه دام سنگین و سبک، قیمت در بخش دام زنده و لاشه کاهش داشته است.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با انتقاد از قیمت بالای گوشت در خرده فروشی‌ها افزود: با عرضه مستقیم دام، حباب کاذب قیمت در خرده فروشی‌ها کاهش می‌یابد.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه دام مکاتباتی با معاونت امور دام به منظور اتخاذ راهکار مناسب صورت گرفته است چرا که دامداران از مازاد تولید و انباشتگی دام سبک در واحد‌ها گلایه‌مند هستند.

(جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸) ۱۷:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها