شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۸۲۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس عمومی
دبیر اجرایی فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی؛

اداره‌ها هر روز ضدتولید می‌شوند / متاسفانه واحدهای تولیدی هر روز گله‌مندتر از قبل

دبیر اجرایی فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی گفت: اداره‌های ما هر روز ضدتولید می‌شوند؛ توقع داشتیم اداره‌های دولتی یا بخش‌های خصوصی مسائل مربوط به تولید را جدی بگیرند، متاسفانه واحدهای تولیدی هر روز گله‌مندتر می‌شوند.

محسن نقاشی، دبیر اجرایی فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی در برنامه تلویزیونی بارکد گفت : زیر ساخت موانع تولید باید رفع شود و فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود، اداره های ما هر روز ضد تولید می شوند؛ توقع داشتیم اداره های دولتی یا بخش های خصوصی مسائل مربوط به تولید را جدی بگیرند، متاسفانه واحد های تولیدی هر روز گله مندتر می شوند. همچنین باید به زیر ساخت ها توجه و آنها را اصلاح کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «که اگر لازم باشد برای اشتغال و تولید قوانین را تغییر دهید»، 8 سال اقتصاد مقاومتی را دنبال کردیم ولی به نتیجه ای نرسیده ایم. باید فرهنگ صنعتی را بین کارفرما ها توجیه کنیم و به عبارتی ضرورت صنعت و اقتصاد در شرایط فعلی تحریم ها و اقتصاد مقاومتی را بشناسیم.
نقاشی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که صنعت برای ما یک ضرورت است. بسیاری از اعضای فدراسیون گله مند هستند که اداره های دولتی کارشکنی می کنند. مقامات بالا ابلاغیه صادر و اجرا می کنند اما متاسفانه کار که به اداره کل که می رسد با مشکل روبرو می شود که باید فرهنگ سازی شود چون ضرورت تولید و صنعت را نمی دانند.

 

مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکننده مشکل‌ساز شده است
دبیر اجرایی فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده برای تولید کننده مشکل ساز شده است که باید رفع شود. همچنین یکی از موانع بزرگ تولید کننده ها بیمه های اجتماعی است. بیمه 30 درصدی که از تولید کننده دریافت می کند متأسفانه در مقابل آن هیچ خدماتی انجام نمی دهد. دیر کردهای بانکی که در ماده و قانون 16 نیز وجود دارد، هنوز اجرایی نشده است.
افرادی که بر علیه تولید گام بر می دارند به قوه قضاییه بسپاریم
 
وی ادامه داد: باید افرادی که بر علیه اقتصاد و تولید گام بر می دارند و موانع تولید را رفع نمی کنند به قوه قضاییه بسپاریم؛ چرا تولید کننده باید تمام زندگی خود را به دلیل آن که یک نفر که صنعت و تولید را نشناخته است از دست بدهد.
در صنایع غذایی هنوز مشکل موازی کاری اداره های نظارتی ما رفع نشده است
 
نقاشی اظهار کرد: در صنایع غذایی هنوز مشکل موازی کاری اداره های نظارتی ما رفع نشده است. کشور ترکیه به 150 کشور صادرات دارد اما ما به 5 کشور به شکل سنتی صادرات داریم. در کشوری مانند ترکیه طی 48 ساعت تمامی مجوزات لازم را دریافت می کنند اما در کشور ما حتی بعد از چند سال هم موفق به گرفتن مجوز نمی شوند.

 

راه حل رفع موانع تولید، اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار است
مدیر عامل شرکت به سبز گلستان تنها راه حل رفع موانع تولید را اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار دانست و تصریح کرد: مدیرکل ها و مقامات بالا قبول کنند که قانون بهبود محیط کسب و کار را اجرا کنند. در این راستا ابلاغیه ای معاون امور اقتصادی کشور به استان ها ابلاغ کرد که اگر این قانون اجرا شود مشکل تولید کاهش می یابد به این دلیل باید ابلاغیه ها ، قانون هایی که شورای گفت و گو مصوب می کند اجرا شود و علاوه بر معاونت امور اقتصادی وزارت کشور ، معاونت جهاد کشاورزی و مدیر عامل تعاونی روستایی سهم بسزایی در رونق تولید داشتند و حمایت کردند. 
(شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها