جمعه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۳۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی
نامه سرگشاده دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران

در سال "رونق تولید" ضدیت با تولیدکنندگان همچنان پابرجاست/علیه مدیران بی‌توجه به مصوبات رونق تولید اعلام جرم شود

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به سران سه قوه از بی توجهی دستگاه های ذی‌‍ربط به الزامات سال رونق‌تولید و وضعیت تولیدکنندگان در کشور انتقادکرد و خواهان اعلام جرم از سوی دستگاه قضایی علیه مدیران بی‌توجه به مسائل تولید شد.

محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران در این نامه سرگشاده نوشته است:
باگذشت نزدیک به ۸۰ روز از سال رونق تولید و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به اشتغال و رونق تولید و ابلاغیه‌ها و دستورات اکید از سوی مسئولان ارشد و ستاد تسهیل و ابلاغیه معاونت امور اقتصادی وزارت کشور به استانداری‌ها، متأسفانه در ادارات کل هنوز کوچک‌ترین تصمیم‌گیری یا حرکتی به منطور رونق و جان دادن به تولید صورت نگرفته است و هنوز هم واحدهای تولیدی برای مسائل بسیار کوچک لنگ تصمیم مدیران هستند و به نظر می‌رسد مدیران کل ذی‌ربط تولید شرایط جنگ اقتصادی را هنوز درک نکرده‌اند و توقعاتشان و نگرششان از تولیدکننده مانند زمان شرایط عادی است.آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
 
لازم است به عرض برسانم یک واحد تولیدی با پنجاه‌سال سابقه و با ۴۰۰ نفر پرسنل و با بالاترین رقم صادرات در صنف خود به‌منظور طرح توسعه تنها پس از چند ماه دوندگی و تلاش طاقت فرسا موفق شده است که مدیران کل چند اداره را هماهنگ نماید که همگی برای تأیید طرح توسعه و ایجاد اشتغال از کارخانه بازدید کنند تا در صورت احراز شرایط؛ موافقت اجازه فرمایند که طرح توسعه انجام و اشتغال ایجاد شود. قابل‌ذکر است که این واحد نیاز به تسهیلات بانکی ندارد. آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
واحدی از بهمن‌ماه ۹۷ با داشتن ۲۰۰ کارگر و نیاز مبرم به مواد اولیه  همچنان در انتظار نظر کارشناسی است که حک ترخیص مواد اولیه را صادر کند.آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
تولیدکننده ۷۵ ساله‌ ای تنها منزل مسکونی‌اش در رهن بانک بوده است و بانک فاتحانه این منزل را در مزایده‌ای به یک‌سوم قیمت حراج گذاشته و این تولید کننده قدیمی را در هم شکسته است.آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
 
واردات مواد اولیه هنوز هفت‌خوان دارد، مشکل صادرات نوسانات قیمت‌ها … قطعی برق و آب و گاز و مسدودی حساب‌ها از طرف بیمه و دارایی جرائم بانکی هم گلوی تولید کننده را می فشارد. مالیات ارزش‌افزوده هم هنوز همان مالیات فروش است و علیرغم اینکه دوره آزمایشی چهارساله آن چند سالی است که تمام‌شده اما هنوز مانند بختک برسر تولید سنگینی می‌کند و حتی چندباره مالیات ارزش‌افزوده از تولید کننده بی نوا گرفته می‌شود.آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
 
سرمایه در گردش تولیدکننده‌ها یک‌باره به‌صورت غیرقابل‌انتظار کاهش پیداکرده و واحدهای تولیدی زیادی قادر به ادامه تولید نیستند. بیمه اجتماعی با گرفتن ۳۰ در صد حق بیمه و هیچ امکاناتی را در اختیار بیمه‌گزار نمی‌گذارد، ادارات همچنان با تولیدکنندگان مانند قطب مثبت و منفی هستند و خیلی استادانه در حال دفع تولیدکنندگان و نه رفع موانع تولید عمل می‌کنند و متاسفانه در سال رونق تولید ضدیت با تولیدکنندگان همچنان پابرجاست. قانون بهبود محیط کسب‌وکار اجرا نمی‌گردد، مصوباتی که به نفع تولید است اجرا نمی‌شود و…آیا این آیین مدیریت در روزهای سخت و جنگ اقتصادی است؟!
 
سران محترم قوا
به این وسیله در سال رونق تولید درخواست دارم به‌منظور شرایط حساس و خاص کشور طرحی مصوب نمایید تا بر اساس آن هر مدیری که مصوبات مدیران ارشد کشور یا مصوبات دیگر را به‌منظور پیشبرد رونق تولید اجرایی نمی‌کند مجرم محسوب و به قوه قضاییه معرفی شود.
و با توجه به حمایت‌هایی که ریاست محترم قوه قضاییه از تولید داشته‌اند تقاضا می‌شود به‌منظور رونق تولید و رفع موانع تولید و حل مسائل حقوقی جلسه‌ای با اعضای فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران برگزار فرمایند تا از نزدیک مشکلات و راهکارها به‌منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال مطرح شود.
(جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها