جمعه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۰۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تولید گندم در کشور 25 درصد بیشتر می شود

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از افزایش 25 درصدی تولید گندم در بازه پنج ساله اجرای طرح ایکاردا در کشور خبرداد و گفت: با اجرای این طرح تولید گندم در کشور به ۱۴.۵ میلیون تن می رسد.

عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم هشترود و چاراویماق اعلام کرد: امسال طرح ایران ایکاردا در ۲۱ هزار هکتار از دیم زارهای آذربایجان شرقی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف افزایش تولید گندم در دیم زارهای هفت شهرستان استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، افزود: انتقال سریع دانش جدید تولید گندم به کشاورزان، افزایش تولید گندم و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان از ثمرات این طرح است.

کشاورز، همچنین اعلام کرد: از آغاز برداشت گندم در کشور بیش از ۲ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف در استان های گرم و خشک از کشاورزان کشور خریداری شده است.

وی اضافه کرد: هر کیلو گندم مازاد کشاورزان امسال ۱۷ هزار ریال خریدای می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: امسال ۴۵۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته است.

اکبر فتحی افزود: به خاطر بارندگی های مناسب وضعیت مزارع استان خوب بوده و پیش بینی می شود امسال ۹۰۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود و ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت خودداری بهره‌برداران و گندم‌کاران استان از فروش گندم به دلالان و واسطه ها، افزود: ادارات و ارگان های مسوول باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از خروج غیرقانونی گندم و آرد از محورهای مواصلاتی به خارج از کشور را تشدید کنند.

طرح ایران – ایکاردا به منظور تامین امنیت غذایی کشور در بخش غلات از جمله گندم و نخود در برخی استان های کشور در حال اجرا است.

ایکاردا (ICARDA) سازمان تحقیقات بین المللی در مناطق خشک در شهر حلب سوریه مستقر است و طرح های تحقیقاتی این سازمان در کشورهای آسیای میانه از جمله ترکیه، ایران، افغانستان، سوریه و کشورهای عربی اجرا می شود.

(جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها