پنج شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۰۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم امسال سمنان ۱۱۵ هزار تن پیش بینی می شود

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال با توجه به بارش مطلوب در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان دست کم ۱۱۵ هزار تن است.

محمدباقر منوچهری با بیان اینکه این میزان از تولید گندم در سال زراعی جاری در سمنان بی سابقه است، افزود: امسال میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: با افزایش تولید، دیگر نیاز به واردات گندم از سایر استانها به سمنان نیست و به معنی واقعی با افزایش تولید، مردم استان در سفره های خود شاهد کیفیت نان و آرد تولیدی سمنان خواهند بود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته دست کم ۸۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان سمنان برداشت شد اما این رقم برای امسال افزایش چشمگیری داشته است.
منوچهری تصریح کرد: اکنون برداشت و خرید تضمینی گندم در برخی از مناطق غرب سمنان آغاز شده است و با توجه به متفاوت بودن اقلیم استان روند برداشت این محصول راهبردی تا اوایل مرداد ادامه می یابد.
وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ گفت: قیمت این محصول به صورت تضمینی امسال با درصد کمی افزایش به ازای یک کیلوگرم ۱۷ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خاطر نشان کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش قیمت ارز و گرانی مواد اولیه تولید چندان برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و دولت برای سال زراعی آینده باید به طور حتم برای افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی گندم اقدام کند.
قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۷-۹۶ بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال بود و بیش از ۸۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد.

(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها