یکشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۱۰۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بیش از یک میلیون و 700 هزار قطعه جوجه به افغانستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در 6 ماه امسال نزدیک به هزار تن مرغ منجمد به کشور افغانستان صادر شد، گفت: در این مدت یک میلیون و 705 هزار و 500 قطعه جوجه یک روزه به کشور افغانستان صادر شده است.

علیرضا رفیعی‌پور ، اظهار داشت: در 6 ماه امسال خوراک طیور و دام به میزان 7 هزار و 515 تن به کشور افغانستان صادر شده که در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 138 تن بوده که رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: در این مدت جوجه یک روزه یک میلیون و 705 هزار و 500 قطعه صادر شده که مدت مشابه سال گذشته 552 هزار و 500 قطعه بود و همچنین در 6 ماه امسال مرغ منجمد نزدیک به هزار تن به کشور افغانستان صادر که سال قبل 516 تن بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته 390 هزار تخم مرغ نطفه دار به افغانستان صادر شد که امسال به دلیل اینکه از سوی کشور میزبان هیچ تقاضایی در زمینه صادرات تخم مرغ نطفه دار نبود، صادرات انجام نشد.

وی با اشاره به صادرات داخل کشور اظهار داشت: در 6 ماه امسال جوجه یک روزه یک میلیون و 879 هزار و قطعه به استان‌های دیگر صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در این مدت مرغ زنده نزدیک به 9 میلیون قطعه به استان‌های دیگر حمل شد زیرا مرغ مورد نیاز خراسان جنوبی برای مصرف کشتار و مابقی که مازاد بر نیاز استان است به دیگر استان‌ها صادر می‌شود و گوشت مرغ به تعداد 4 هزار و 436 تن به استان‌های دیگر صادر شد که در مدت مشابه سال قبل 3 هزار و 880 تن بود.

وی با اشاره به حمل دام سبک و سنگین اظهار داشت: 96 هزار دام سبک و سنگین در این مدت به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و مشهد حمل شد.

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها