دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۷۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت تخم‌مرغ ۳۲۰ تا ۳۳۰ تومان مصوب شد

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: کارگروه تنظیم بازار بعد از گذشت چند سال کش و قوس با چاپ قیمت بروی هر عدد تخم مرغ موافقت کرد و با هماهنگی سازمان حمایت، توسط معاونت امور دام ابلاغ شد.

فرزاد طلاکش  اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار اقلام پروتئینی، با چاپ قیمت بر روی هر عدد تخم مرغ موافقت کرد که این مهم با هماهنگی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان، توسط معاونت اموردام به تشکل مربوطه ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: در همه شهرستان‌ها هنوز امکان چاپ قیمت بر روی تخم مرغ وجود ندارد، اما در بیشتر استان‌های کشور این طرح به مرحله اجرایی در می‌آید.
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار یادآور شد: این ابلاغیه در هفته پایانی شهریور به دست ما رسید و به فعالان بخش اجازه داد که از ابتدای مهر ماه قیمت‌های یاد شده را بر روی محصول خود درج کنند اما  فعلا برای هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان اجرا نشده است.
وی در باره اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ دراین طرح چگونه خواهد بود، تصریح کرد:  شانه تخم مرغ صرفا برای نگهداری و جابه جایی این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و ملاک قیمت گذاری نیست.
به گزارش تسنیم بر اساس نرخ اعلام شده، قیمت هرشانه 30 عددی تخم مرغ زرده طلایی 9 هزار و 900 تومان و تخم مرغ زرده معمولی 9 هزار و 600 تومان خواهد شد.

این طرح باعث حذف واسطه‌های متعدد از عرضه تخم مرغ خواهد شد و اما با توجه به اینکه قیمت تعیین شده مذکور از متوسط  قیمت فعلی تخم مرغ در بازار مصرف بیشتر است، باعث افزایش قیمت این محصول برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

 

تسنیم

(دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴) ۱۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها