پنج شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 30 درصدی صادرات تخم مرغ در نیمه اول سال

مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار بیان کرد: در واقع صادرات در نیمه اول سال جاری با توجه به ممنوعیت صادراتی 30 درصد افزایش داشته است.

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار ، در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ در کشور اظهار داشت: در واقع سال گذشته 924 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شده به گونه ای که از این میزان 850 هزارتن آن در داخل مصرف و 70 هزارتن به کشورهای مختلف صادر شده وهمواره پیش بینی شده که صادرات در سال جاری بیش از 70 هزارتن خواهد بود.

وی در خصوص صادرات تخم مرغ در سال جاری افزود: در واقع صادرات در نیمه اول سال جاری با توجه به ممنوعیت صادراتی تیر ومرداد ماه 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ترکاشوند در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در شهریور ماه با رفع موانع صادراتی واعلام پاک بودن کشور از آنفولانزای مرغی بیش از یازده هزار و 800 تن مجوز صادرات داشته ایم.

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذارتصریح کرد: عراق و افغانستان بازار اصلی و مشتریان عمده تخم مرغ ایرانی هستند به گونه‌ای که در شهریور ماه  نه هزار و 800 تن تخم مرغ به عراق و یک هزارو 340 تن به افغانستان و تا حدودی هم به تاجیکستان و ترکمنستان صادرات داشتیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

(پنج شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها