سه شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۸۴۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مردم مجبور به خرید نان با قیمت بالا

از زمانی که قیمت نان پس از 30 ماه و در 10 آذرماه سال گذشته افزایش یافت تاکنون شاهد تغییرات زیادی در قیمت نان بوده و هستیم به گونه ای که مردم باید اقدام به خرید نان به قیمت دلخواه نانوایان کنند.

 در این میان نان سنگک از جمله نان هایی است که بسیاری از مردم خرید آن را نسبت به دیگر نان ها ترجیح می دهند، بنابراین برخی نانوایی های سنگکی آزادپز که از استقبال مردم نسبت به این نوع نان خبر دارند، نان را به قیمت دلخواه خود می فروشند و برخی دیگر هم به بهانه کنجدی کردن نان، قیمت را بالا برده اند و این در حالی است که تعداد دیگری از نانوایی ها نیز تنها نان کنجدی عرضه می کنند.

وقتی که دولت مجوز پخت نان به قیمت آزاد و خارج از شمول قیمت گذاری را مطرح کرد، نانوایان گرایش بیشتری برای آزادپزی از خود نشان دادند و به همین دلیل، با مخلوط کردن آرد دولتی با آزاد، شرایط به گونه ای پیش رفت که مردم مجبور به خرید انواع نان سنتی با قیمت های بالا هستند، گویا عملا قیمت نان آزاد شده و دیگر نان دولتی عرضه نمی شود.

براساس تصمیم دولت تنها 40 درصد نانوا ها باید آزادپز شوند و مابقی همچنان دولتی بمانند در حالی که به نظر می رسد تصمیم دولت بر عکس در حال اجرا شدن است و بسیاری از نانوایی ها، نان را با قیمت آزاد به مردم عرضه می کنند.

از سوی دیگر نانوایان برای این حرکت تازه خود، دلایل خاصی دارند و معتقدند که دخل و خرج آنها با یکدیگر سازگار نیست، در حالی که قیمت تمام شده یک قرص نان سنگک حدود یک هزار تومان است آنها باید نان را حدود 800 تومان عرضه کنند.

 

ایرنا

(سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها