چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۵۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عنوان کرد

مصرف سالانه 3.8 میلیون تن کود در کشور

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: سالانه سه میلیون و 800 هزار تن انواع کود در کشور مصرف می‌شود.

علیرضا ولی امروز - 29 بهمن - در دومین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اظهار کرد: سالانه 4.5 میلیون تن کود ازته در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 4.5 میلیون تن کود ازته در داخل کشور تولید می شود، گفت: دو میلیون و 800 هزار تن مصرف داخلی و مابقی صادرات می شود.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مقدار مورد نیاز کود فسفات کشور را 800 هزار تن عنوان کرد و افزود: 750 هزار تن آن وارد و 50 هزار تن در داخل کشور تولید می شود.

ولی ادامه داد: سالانه 25 هزار تن کود مورد نیاز پتاس از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری با هدف کاهش مصرف کودهای شیمیایی تفاهم نامه‌هایی با انجمن کودهای آلی و زیستی منعقد کردیم تا مصرف کودهای غیر شیمیایی بین کشاورزان با هدف تقویت بافت خاک مصرف شود.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به کودهای بی کیفیت و تقلبی گفت: به منظور جلوگیری از توزیع کودهای بی کیفیت که ارزش تغذیه ای برای گیاهان ندارند، شورای راهبردی کود در معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته است که بر این اساس توزیع هرگونه کود باید از طریق این شورا تایید و انجام شود.

ولی در خصوص ماموریت این شرکت در تهیه انواع بذر محصولات اساسی شامل گندم، جو و برنج گفت: از 350 هزار تن بذر مورد نیاز کشور یک سوم آن را این شرکت تهیه و توزیع می کند.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها