شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۳۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

عرضه نابسامان کود در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت عرضه کود در کشور بسیار نابسامان است، گفت: افتتاح «دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی» مقدمه‌ای برای ساماندهی وضعیت کود در کشور است.

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم افتتاح «دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی» در مؤسسه تحقیقات خاک و آب گفت: موضوع استاندارد کردن کود و ساماندهی آن یکی از مشکلات تاریخی بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: از زمان ورود کودهای شیمیایی به کشور این مواد مانند سموم کشاورزی از نظم، کنترل و ساماندهی برخوردار نبود.

کشاورز اظهار داشت: اگرچه گاهی اقدامات بسیار مجدانه‌ای در زمان‌های مختلف برای ساماندهی کود و تهیه فرمول تغذیه‌ای مناسب و استفاده از این مواد برای غنی‌سازی سلامت جامعه انجام می‌شد ولی از آنجا که به صورت مقطعی صورت می‌گرفت کافی نبود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و با یک ارزیابی مقدماتی در پاییز سال گذشته مشخص شد وضعیت عرضه کود بسیار نابسامان است.

کشاورز اظهار داشت: بنابراین دولت تصمیم گرفت برای این امر یک ساماندهی اساسی ایجاد کند و در این راستا ابتدا آئین‌نامه ثبت تهیه شد و پس از طی مراحل قانونی به تصویب رسید.

وی افزود: برای عملیاتی کردن آئین‌نامه مؤسسه آب و خاک به عنوان مرجع علمی انتخاب شد که امیدواریم با رویکرد مثبت تولید‌کنندگان کود و واردکنندگان کود بتوانیم موضوع ساماندهی کود و ایجاد یک جریان مستمر ثبت را برای کود در کشور ایجاد کنیم.

کشاورز افزود: افتتاح «دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی» مقدمه‌ای برای رسیدن به امر ساماندهی در وضعیت کود است.

بر اساس این گزارش امروز همزمان با افتتاح دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در مؤسسه تحقیقات خاک و آب که با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان وزارتخانه برگزار شد از 3 دستاورد تحقیقاتی آن مؤسسه شامل برنامه جامع حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه، کود زیستی سلاویت (ویژه گندم) و نقشه محدودیت شوری اراضی ایران رونمایی شد.

 

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها