جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۰:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۳۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید محصولات کشاورزی با کودهای غیرشیمیایی افزایش می یابد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تولید محصولات کشاورزی بویژه سیب درختی با استفاده از کود های غیر شیمیایی افزایش خواهد یافت.

«سید محمد موسوی»  افزود: با تدابیر صورت گرفته تولید کنندگان محصولات کشاورزی در استان تهران استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش داده و به سمت تولید محصولات سالم گام بر داشته اند.

وی گفت: کنترل آفاتی که این محصولات را تهدید می کنند نیز با بهره مندی از آفت کش های غیر شیمیایی در دستور کارقرارگرفته تا بتوانیم هرچه بیشتر محصولاتی سالم و بدور از آلودگی هایی شیمیایی دراختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه اکنون 31 کلینیک گیاه پزشکی، شبکه منسجمی برای کنترل محصولات کشاورزی تشکیل داده اند افزود: بیشتر محصولات و میوه های در دسترس مردم در این کلینیک ها آزمایش می شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: اکنون استفاده از انواع سموم، آفت کش ها و علف کش ها با نظارت دقیق جهاد کشاورزی انجام می شود و کارشناسان تمام مراحل تولید را مورد نظر دارند.

وی با رد شایعات آلودگی سیب های تولید تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنم هیچ مشکلی از نظر سالم بودن سیب درختی وجود ندارد و محصول سیب تولیدی حداقل در هنگام تولید و سرمزرعه کاملا سالم است.

موسوی میزان تولید سیب درختی استان تهران را 370 هزارتن اعلام کرد و افزود: سیب پس از تولید به سمت سردخانه ها حمل شده و در آنجا نگهداری می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران شایعات درخصوص آلوده بودن مرغ به سرب را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی دال بر آلودگی مرغ ها از دامپزشکی استان تهران دریافت نکرده ایم.

بنا اظهاروی وسعت باغ های استان تهران 53 هزارهکتار با تولید سالانه 820 هزارتن میوه است و 24 هزار بهره بردار کشاورزی در این استان وجود دارد.

موسوی همچنین ارزش سالانه تولیدات کشاورزی استان تهران را 68 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:30 درصد محصولات باغی و 30 درصد زراعی و مابقی دامی است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳) ۲۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها