دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۴۸۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

موجودی برنج استراتژیک از سطح مصوب خیلی کمتر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات شکر و برنج که اخیر مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، توضیح داد و تصریح کرد که برنج‌های وارد شده در ماه‌های اخیر مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی هستند و در حال حاضر میزان موجودی برنج استراتژیک در کشور از سطح مصوب خیلی کمتر است.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز - دوشنبه - در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برنج و شکر وارد شده در ماه‌های اخیر نیاز کشور بوده و بخش خصوصی آن را وارد کرده است، اظهار کرد: سال گذشته میزان واردات دو برابر امسال بوده است. از سوی دیگر ثبت سفارش برنج در پایان مرداد ماه ممنوع شد اما خریدها و ثبت سفارش‌های قبلی برنج قطعا می توانند وارد شوند.

وی افزود: امروز موجودی برنج به عنوان موجودی استراتژیک از سطح مصوب خیلی کمتر است و این نشان می دهد که دولت حداکثر تلاشش را کرده که در فصل برداشت برنج از برنج کاران داخلی حمایت کند.

اخذ 200 تومان مابه‌التفاوت از شکر وارداتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این‌که قیمت تمام شده داخلی شکر از قیمت وارداتی آن در صورتی که با نرخ مبادله‌ای حساب کنیم بیشتر است، گفت: این موضوع به دلیل افزایش قیمت خرید چغندر است که دولت در سال جاری برای حمایت از کشاورزان آن را تصویب کرد.

نعمت‌زاده افزود: شورای اقتصاد اخیرا جلسه ای داشته که قرار شد 200 تومان از واردات به عنوان مابه التفاوت به نفع تولیدکنندگان گرفته شود که این موضوع در شرف ابلاغ است البته من خودم آن را ابلاغ کرده‌ام اما ابلاغ رسمی آن باید توسط معاون برنامه ریزی انجام شود.

وی همچنین درباره واردات شکر خاطرنشان کرد: واردات آزاد است و نمی‌تواند نباشد چرا که تولید داخل همیشه در سال‌های گذشته از انقلاب تاکنون از نیاز داخلی کمتر بوده و ما همیشه واردات داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نیز اظهار کردک مجلس تصمیماتی دراین باره گرفته که باید ببینیم نهایی می‌شود یا خیر.

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها