یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۴۸۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

دپوی یک میلیون تن برنج در انبارها از سال ۹۲

دبیر انجمن برنج از کاهش اندک قیمت ها در این فصل خبر داد و گفت: یک میلیون تن برنج از سال ٩٢ ذخیره شده بود که نیاز به واردات در سال جاری را منتفی می کرد اما باز این کار انجام شد.

جمیل علیزاده شایق در مورد کاهش بارندگی و اثر آن بر روی کشت برنج در سال آینده اظهار داشت:برداشت برنج سال ٩٣ اخرین مراحل خود را در پایان مهر ماه  سپری کرد و از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه برای کشت برنج سال٩٤ زمین نیاز به بارندگی دارد.
وی با بیان اینکه بارندگی اصلی برای برنج اواسط اردیبهشت تا تیر ماه نیاز است، گفت: این تصور وجود داشت که بعد از ٧سال خشکسالی ،٧سال آب سالی خواهیم داشت ولی متأسفانه هنوز خشکسالی ادامه دارد و دلیل اصلی این شرایط ،استفاده نا مناسب از منابع آب زیر زمینی است. این وضعیت موجب کاهش شدید ذخایر آب و قرار گرفتن در شرایط  نامطلوب است.
دبیر انجمن برنج با اشاره  به کاهش اندک قیمت برنج برخلاف روال طبیعی این فصل تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت ،واردات٩٩٠هزار تن برنج در ٧ماه نخست سال جاری است ولی قرار نبود این واردات انجام شود زیرا میزان ذخایر سال گذشته کافی بود.

وی در مورد میزان ذخایر برنج گفت: یک میلیون تن برنج از سال ٩٢ به سال ٩٣ ارث رسید که برای کسری سال جاری کافی است و نیازی به واردات نبود اما طبق روال گذشته این کار انجام شد.

تسنیم

(یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۸
فریدون
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ Iran
0
0
0

سلام ، ظاهرا روش دبیر محترم لبنیات در مورد اعلام انباشته شدن انبارها و گاهش درخواست بازار به دوستان دیگر انجمنها هم سرایت کرده لطفا محبت فرموده نشانى انبار یا محلى که میشود برنج خوب تولید سال 92 را پیداکرد اعلام بفرمائید. البته اشتباه نشود ، من هم از مخالفین
واردات بى رویه برنج خارجى هستم ولى بنظر میرسد راه بهترى براى توجیهه خواسته منطقى انجمنها وجود داشته باشد ، از جمله مساله قیمت و صحبت مستدل در مورد تفاوت کیفیت و نحوه پخت شاید باشد موفق باشین


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها