جمعه / ۲۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۴۷۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مشکل صدور ویزا یکی از معضلات صادرات به روسیه است

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت : مشکل صدور ویزا در مدت زمان کوتاه یکی از بزرگترین معضلات صادرات به روسیه است که باید رفع شود.

'سیده فاطمه مقیمی' روز پنجشنبه در همایش 'توسعه صادرات به کشور روسیه' که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد افزود: بیشتر صادرات به کشور روسیه از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد و برای صدور ویزای رانندگان هفته ها زمان می برد و این باعث فاسد شدن برخی از کالاهای صادراتی و یا عدم اعتماد و رغبت صادرکنندگان و رانندگان در ارایه کالاها می شود لذا نیازمند تعامل بیشتر مسوولان در این عرصه هستیم.

وی افزود: برخی از ناوگان حمل و نقل کالاها مجهز به سیستم های پیشرفته نیستند لذا در صورتی که کالاها شامل محصولات کشاورزی باشد به علت شرایط آب و هوایی با مشکل روبرو می شود ونمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین اگر نیاز بازار جهانی را بشناسیم ولی نتوانیم در زمان مقرر کالاهای درخواستی را صادر کنیم با مشکل سودآوری تجاری و اعتماد سازی با کشورهای متقابل در مبادلات کالاهای صادراتی روبرو می شویم.

مقیمی بیان داشت: برای حفظ بازارها باید اعتماد متقابل را فراهم و زمینه را برای ورود تاجران و صادرکنندگان مهیا کنیم تا با تعامل و ارتباط، صادرات و واردات افزایش پیدا کند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به شناخت بازارهای جهانی جدید تاکید کرد و گفت: در وضعیت کنونی می توان با معرفی کالا به کشورهای دیگر حضور در بازارهای جهانی را تجربه کرد و از این فرصت به نحو مطلوب بهره مند شد.

وی افزود: باید با ارتقا و افزایش تولیدات، کارهای اقتصادی را شکل دهیم و با فراهم سازی و بستر سازی زیرساخت های تجاری توسط دولت و مسوولان مربوطه بتوانیم از فرصت های تجاری و سودآوری در بازارهای جهانی استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها