سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۵۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات ماهانه 5 هزار تن تخم مرغ به روسیه / تغییر نرخ ارز مبادله‌ای قیمت نهاده‌ها را افزایش داد

اصغری گفت: طبق قراردادی که با کشور روسیه بسته شده و ما منتظر نهایی شدن پروتکل بهداشتی میان دو کشور هستیم قرار است 5 هزار تن تخم مرغ ماهانه به این کشور صادر می‌شود.

هدایت اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغ و تخم گذار در خصوص افزایش نرخ نهاده های در بازار اظهار داشت: با تغییر نرخ ارز دولتی از 2650 به 2850 تومان ما شاهد تغییر در نرخ نهاده‌های دامی شامل کنجاله‌، سویا، کلزا، گندم دامی، جو و ... بوده‌ایم.

وی در خصوص حجم صادراتی تخم مرغ کشور نیز تصریح کرد: حجم صادراتی تخم مرغ قابلیت افزایش از 15 به 20 هزار تن در سال را دارد و در حال حاضر نیز 75 درصد صادرات ما به دو کشور عراق و افغانستان است.

***پیگیری عرضه تخم مرغ در رینگ کشاورزی بورس کالا هستیم.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به عرضه تخم مرغ در بورس کالا اضافه کرد: ما هم چنان پیگیر عرضه تخم مرغ و نهاده‌های دامی در بورس کالا هستیم تا در سال آینده این محصولات در بورس عرضه شده و قیمتها واقعی شوند.

اصغری با اشاره به ضرر و زیان تولیدکنندگان تخم مرغ از عدم عرضه خمیر مرغ یادآور شد: نظر دامپزشکی برای عرضه خمیر مرغ باید ارجع تلقی شود زیرا ما امسال به دلیل عدم عرضه نتوانستیم درآمد اقتصادی بالایی داشته باشیم.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها