شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۱۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شیوع مجدد بیماری در استخرهای پرورش میگوی چابهار

یک پرورش‌دهندگان میگو در چابهار گفت: 78 هکتار از استخرهای پرورش میگوی این منطقه مجددا به بیماری لکه سفید میگو آلوده شد و تولیدات از بین‌ رفتند.

حمید توکلی  اظهار کرد: امسال برای پنجمین بار در سایت پرورش میگوی گواتر چابهار بیماری لکه سفید میگو بروز یافت و علیرغم اینکه معدوم‌سازی تولید استخرهای آلوده وظیفه سازمان دامپزشکی است این اقدام صورت نگرفته است.

به گفته وی در حال حاضر پروش‌دهندگان و سازمان دامپزشکی در حال ضد عفونی استخرهای پرورشی آلوده هستند.

این درحالی است که چندی پیش در پی شیوع بیماری در این منطقه، مهدی خلج - رییس سازمان دامپزشکی کشور - گفت: در چابهار رصد دائم برای شناسایی ردپای ویروس بیماری لکه سفید میگو انجام شده و به محض این‌که بیماری در یکی از استخرها مشاهده شد برای جلوگیری از شیوع آن به دیگر استخرها عملیات معدوم‌سازی آغاز شد. در حال حاضر وزن میگوهای پرورشی این منطقه به 14 تا 18 گرم رسیده‌اند که نشان‌دهنده‌ رشد تولید است.

به گفته وی در سایت چابهار 160 استخر پرورش میگو در کراپ اول و 55 استخر در کراپ دوم فعال هستند که بالغ بر 202 هکتار تاکنون زیرکشت میگو رفته که برای استخرهایی که درگیر بیماری لکه سفید میگو شده‌اند، عملیات معدوم‌سازی و حذف برای جلوگیری از شیوع بیماری به دیگر استخرها انجام شده است.

ایسنا

(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها