شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۱۸۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

75 تن میگو به کشورهای امارات و ویتنام صادر شد

مدیرکل شیلات گلستان گفت: 75 تن میگوی پرورشی از سایت گمیشان استان در قالب سه محموله به کشورهای امارات و ویتنام صادر شد.

سیدجواد قدس علوی  پیش بینی برداشت میگوی امسال در سایت پرورش میگوی گمیشان را حدود 550 تن اعلام کرد و افزود: سه محموله دیگر نیز طی چند روز آینده به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: 80 درصد میگوی تولیدی گلستان صادر و 20 درصد باقی مانده به مصرف این استان و برخی استان های همجوار می رسد.

مدیرکل شیلات گلستان از رشد قابل توجه صادرات میگوی استان در سال جاری خبر داد و گفت: پارسال 250 تن از 304 تن میگوی تولیدی استان به خارج از کشور صادر شد.

قدس علوی اضافه کرد: امسال مقصد صادرات میگوی استان گلستان برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین، ویتنام و روسیه خواهد بود.

به گفته وی، میگوهای تولیدی سایت گمیشان بیشتر در سه کارگاه واقع در شهرستان های بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین ارزش میگوی تولیدی استان در سال جاری را حدود 95 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: ارزآوری حاصل از صادرات میگو به سه میلیون و 150 هزار دلار خواهد رسید.

قدس علوی، سطح مفید پرورش میگو در سایت گمیشان را 243 هکتار اعلام کرد و گفت: امسال هزینه تولید هر کیلوگرم میگو یکصد هزار ریال و قیمت عمده فروش آن بین 155 تا 160 هزار ریال است.

گلستان از استان های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون بر 500 نفر در امر پرورش، فرآوری و بسته بندی این محصول مشغول بکار هستند.

میگو در سایت گمیشان در شمال غرب استان گلستان پرورش داده می شود.

ایرنا

(شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها