چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۱۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

برداشت حدود 500 تن میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با پایان فصل برداشت میگو دراین استان امسال بیش از 490 تن میگو از مزارع پرورشی سایت گمیشان برداشت شد.

«سیدجواد قدس علوی» دیروز(سه‌شنبه 22 مهرماه) اظهار کرد: پیش‌بینی‌های اولیه برداشت میگو در استان حدود 550 تن بود.

وی تصریح کرد: امسال میزان برداشت میگو از مزارع سایت گمیشان در مقایسه با پارسال، 186 تن بیشتر است، که براساس برنامه‌ریزی‌ها، بیش از 90 درصد میگوی تولیدی این استان به خارج کشور صادر می‌شود.

قدس علوی اظهار کرد: تاکنون پنج محموله با وزن تقریبی 125 تن به امارات و ویتنام صادر شده است، ضمن اینکه برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا از دیگر مقصدهای صادرات میگوی استان گلستان هستند.

وی با اشاره به اینکه پارسال، 250 تن از 304 تن میگوی تولیدی استان گلستان به خارج از کشور صادر شد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ارز حاصل از صادرات میگو امسال افزون‌بر سه میلیون دلار باشد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: میگوهای تولیدی سایت گمیشان بیشتر در سه کارگاه واقع در بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی فرآوری و بسته‌بندی می‌شود.

قدس علوی، سطح مفید پرورش میگو در سایت گمیشان را 243 هکتار برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال هزینه‌ی تولید هر کیلوگرم میگو 100 هزار ریال و قیمت عمده‌ی فروش آن بین 155 تا 160 هزار ریال است.

براساس این گزارش،‌ گلستان از استان‌های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون‌بر 500 نفر در پرورش، فرآوری و بسته‌بندی این محصول مشغول به کار هستند.
(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها