چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۲۱۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بسته کنترل مصرف آب کشاورزی تدوین شد

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخوداری از تکنولوژی‌های جدید مصرف آب را کاهش می‌دهد، گفت: صادرات محصولات آب‌بری مانند هندوانه، سبزی و صیفی منطقی نیست و چنین سیاستی هم نداریم.

عباس کشاورز معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی  در هفتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در معاونت امور تولید گیاهی بسته کاملی برای کاهش مصرف آب در بخش زراعت تهیه شده است.

وی افزود: تمرکز این طرح افزایش تولید به ازای مصرف هر مترمکعب است بطوریکه قصد داریم کشت بهاره چغندر قند را از بهاره به پاییزه انتقال دهیم.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: همچنین برای کاهش مصرف آب در صدد هستیم تا ارقامی از ذرت را که دوران رشد کمتری دارند را به کشاورزان معرفی کنیم.

کشاورز با بیان اینکه در طرح کاهش مصرف آب به دنبال انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه‌ها هستیم بیان داشت: همچنین در مورد غلات کشت ارقامی که با آب کمتر تولید بیشتری را دارند در دستور کار داریم و بطورکلی در این بسته و با مدیریت صحیح در نظر داریم تا در کنار کاهش مصرف آب تولید را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: سیاست ما در وزارتخانه این است که با تنوع دسترسی کشاورزان به تکنولوژی‌های جدید مصرف آب را در بخش کشاورزی کاهش دهیم.

 معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی درباره ظرفیت کشور برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه گفت: در فصل بهار و زمستان تولیدات خوبی در جنوب کشور داریم که عمدتا با آب باران و آب‌های سطحی آبیاری می‌شوند که می‌‌توان بخشی از محصولات تولیدی را به صادرات اختصاص داد.

وی افزود: صادرات محصولاتی مانند هندوانه، سبزی و صیفی در تابستان منطقی نیست و چنین سیاستی هم نداریم.

فارس

(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها