شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۰۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

روس‌ها درخواست رسمی برای خرید محصولات کشاورزی ایران نداده‌اند

رییس سازمان حفظ نباتات گفت: علی‌رغم مذاکرات متعدد برای صادرات محصولات کشاورزی ایرانی به روسیه، این کشور تاکنون هیچ درخواست رسمی از ایران نداشته‌ است.

محمدعلی باغستانی میبدی ، اظهار کرد: علی‌رغم مذاکرات صورت گرفته مقامات روسی و اعلام نیاز آنها به ایران در خصوص تامین نیازمندی‌های غذایی و کشاورزی خود، تاکنون درخواستی از این کشور به ایران ارسال نشده است.

وی افزود: محصولات کشاورزی ایران جزو محصولات استاندارد و بهداشتی است که عمدتا به کشور‌های مختلف صادر می‌شوند.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: برخی با شایعه‌پراکنی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های مختلف، دست‌انداز و مشکلاتی ایجاد می‌کنند اما نباید به این شایعات دامن بزنیم.

باغستانی میبدی اظهار کرد: بسیاری از کشور‌ها برای درخواست و واردات محصولات کشاورزی سخت‌گیری‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای زیادی دارند اما این نشان می‌دهد که ما نیز باید نسبت به این مسائل حساس‌تر از گذشته باشیم.

وی گفت: محصولات کشاورزی ایران از نظر استاندارد‌های بهداشتی هیچ مشکلی ندارند، گرچه ممکن است به صورت لکه‌ای و موردی برخی محصولات کشاورزی در برخی مناطق دچار آلودگی‌هایی شده باشند، اما صادرات این محصولات نشان از سلامت و استاندارد‌بودن عمده تولیدات کشاورزی ایران است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ماه‌های گذشته که به تدریج روابطش با اتحادیه اروپا تیره و تار شد، تصمیم گرفت نیازمندی‌های غذایی و کشاورزی خود را از طریق کشورهای آسیایی تامین کند چراکه رییس جمهور این کشور واردات هر گونه کالا و محصول از غرب را ممنوع اعلام کرده بود.

در این راستا مقامات روسی ایران را برای تامین کالاهای مورد نیاز غذایی و کشاورزی خود انتخاب کرده و نیازمندی‌های خود را در فهرستی بالغ بر 60 محصول مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلاتی و ... ارسال کردند.

در ادامه، مسئولان روسیه در ایران حضور یافتند و مذاکرات چند روزه‌ای با بازرگانان اتاق بازرگانی ایران داشتند اما برخلاف انتظار این مذاکرات به جای خاصی نرسید تا اینکه حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ایران چند روز گذشته در سفری به مسکو با وزرای کشاورزی کشورهای سازمان همکاری شانگهای حضور یافت و در این زمینه نیز با روس‌ها مذاکراتی داشت که البته نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

ایسنا

(شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها