چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۲۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده هزار و 500 تومان تعیین شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری را تا حدی منطقی دانست و گفت: برای سال زراعی آینده نرخ هر کیلو گندم باید بیش از هزار و 500 تومان تعیین شود، در غیر اینصورت شاهد کاهش تولید خواهیم بود.

عباس پاپی زاده ، در رابطه با خرید تضمینی 6 میلیون و 700 هزار تن گندم در سال جاری، گفت: این میزان احتمالا تا پایان سال به 7 میلیون تن خواهد رسید، اما قاعدتا تولید کشور بیش از 10 میلیون تن بوده که به دلایلی، کشاورزان حاضر به فروش تضمینی با نرخ اعلامی نشده اند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اطلاع از میزان دقیق تولیدات باید مقدار خرید تضمینی، خرید کارخانه ها، ذخیره اشخاص در منازل و سایر بخش ها را برآورد کرد و پس از آن نتیجه گرفت که دولت تا چه میزان در خرید تضمینی گندم موفق عمل کرده است.

وی در رابطه با دلایل واردات گندم نیز بیان کرد: طبق قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی متولی خرید و واردات بر اساس نیاز بازار بوده و اگر میزان تولیدات پاسخگوی تقاضای موجود نباشد بطور حتم شاهد واردات برای تنظیم بازار خواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به ضعف کشور در بررسی آمار گفت: متاسفانه این موضوع همواره مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و برای گذر از مشکلات و برنامه ریزی های عمقی، باید بانک اطلاعاتی و آماری را تقویت کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس در رابطه با تاثیر افزایش نرخ بر میزان خرید تضمینی گندم اظهار داشت: نرخ هزار و 50 تومان اکنون تا حدی منطقی است، چرا که کشاورز در سال 92 برای کشت گندم هزینه کرده، اما برای سال آینده نرخ خرید تضمینی باید حدود هزار و 500 تومان باشد، در غیر اینصورت شاهد کاهش تولید و فروش تضمینی خواهیم بود.

خانه ملت

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها