سه شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۱۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران برای خرید 10 میلیون تن گندم از روسیه آمادگی دارد

مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه اعلام کرد ایران آماده است تا10میلیون تن گندم از روسیه خریداری کند.

سنایی روزدوشنبه دردومین نشست کارگروه همکاری های منطقه ای ایران و روسیه درشهر پیتی گورسک روسیه گفت : ایران می تواند حجم صادرات میوه وسبزیجات به روسیه را افزایش دهد ودرقبال آن تا 10میلیون تن گندم از روسیه خریداری کند.

وی افزود : تحریم واردات میوه وسبزیجات ازآمریکا، کانادا وبرخی کشورهای اروپایی ازطرف روسیه، فرصت منحصربفردی برای توسعه همکاری های تهران و مسکو فراهم کرده است.

وی اظهارداشت: ایران درحال حاضر به روسیه میوه و سبزیجات صادر می کند ولی سهم فرآورده های آن دربازار روسیه ناچیز است، درحالی که روسیه در نزدیکی ایران قراردارد وفاصله بین برخی شهرهای روسیه تا تهران از1600کیلومتر فراتر نمی رود.

سفیر کشورمان در روسیه اضافه کرد: امروزه دیگر این مسافت بزرگی نیست و نمی تواند مانعی برای تقویت واردات وصادرات میان روسیه و ایران محسوب شود.

وی یادآور شد: پیس ازاین برخی مشکلات بانکی درمسیر تعاملات اقتصادی ایران و روسیه وجود داشت، ولی این مشکلات دیگر رفع شده است.

وی با اشاره به علاقه مندی کشورمان برای واردات محصولات کشاورزی به ویژه غله از روسیه ادامه داد: ایران در حال حاضر سالانه تا 10 میلیون تن غله و ذرت از آمریکای لاتین وارد میکند، درحالی که روسیه برای رفع این نیازتوانمندی های بالایی دارد.

سنایی درخصوص وضعیت جاری مناسبات تجاری میان ایران وروسیه گفت: در سایه آخرین توافقات بین دولتی، امکانات همکاری تجاری - اقتصادی بین دو کشور بطور ملموسی رشد کرده است.

وی تشریح کرد : تفاهم نامه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه که ماه گذشته به امضا رسید، باعث شده است که منابع جدیدی برای رشد همکاری بوجود آید و روابط دو طرف پیشرفت کند.

وی افزود: این بزرگترین سند همکاری میان ایران وروسیه در طول تمام تاریخ روابط ما می باشد.

نخستین نشست همکاری های منطقه ای ایران و روسیه با رویکرد توسعه همکاری های استانی هفدهم جولای امسال برابر با بیست و هفتم تیر ماه در تبریز برگزار شده بود.

روسیه درهفته های گذشته درواکنش به تحریم های ضد روسی غرب، تحریم های متقابل گسترده ای را درزمینه واردات محصولات کشاورزی و گوشتی از آمریکا و متحدان غربی آن اعمال کرد.

مقام های ارشد روس اعلام کردند که برای جایگزینی واردات محصولات کشاورزی غربی از کشورهای دوست همچون ایران آمادگی دارند.

ایرنا

(سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲
فریدون
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ Iran
0
0
0

مبارک است ، دست جناب وزیر محترم امور خارجه و ریاست محترم جمهور براى انتخاب و انتصاب جناب اقاى سنایى بعنوان سفیر جمهورى اسلامى ایران در مسکو درد نکند واقعا که چقدر ایشان علاوه بر مسائل سیاسى به مسائل اقتصادى. و کشاورزى هم اشنا هستند! چقدر با کارشناسان ،مربوطه
هماهنگ هستند!!!!! دولت محترم با خوشحالى اعلام میفرماید """"" خوشبختانه امسال حداقل هفتاد درصد نیازکشور به گندم از تولید داخل تامین شده و حداکثر نیاز به خرید سه ملیون تن گندم براى کل سال 93 دارد"""""" ایشان ١٠ میلیون تن میخواهند بخرن

فریدون
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ Iran
0
0
0

سلام مجدد بله صحبت از اشراف کامل جناب سفیر به نیازهاى مملکت بود ایشان نیاز کشور به گندم را با نیاز به واردات اشتباه گرفته اند ایشان در شرایط کم ابى و نیاز مبرم به برگشت ارز در مقابل صادرات ، پیشنهاد مبادله کالائى دارند انهم ارسال نقد و برگشت حداقل سه ساله
انهم با گندم پس صادر کننده بخش خصوصى وجه کالاى صادراتى خود را چه موقع و از چه کسى باید دریافت کند امید انکه مقامات بالاتر به ایشان یاداورى بفرمایند ک از هول حلیم تو دیک نیاندازند!!! شرایط فعلى صادرات در مقابل وجه نقد و بروز تنها راه است


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها