یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۱۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم از مرز 6.6 میلیون تن گذشت

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، خرید تضمینی گندم به 6 میلیون و 627 هزار و 56 تن به ارزش70 هزار و 281 میلیارد ریال از گندمکاران کشور خریداری شده است.

محسن ملکی، اظهار داشت: طی این مدت، این میزان گندم در یک میلیون و 76 هزارو 27 محموله توسط 947 مرکز خریداری شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت استان های خوزستان با 967 هزار و 379 تن، فارس با 859 هزارو 516 تن و کرمانشاه با 603 هزار و 191تن به ترتیب مقام های اول تا سوم برداشت و خرید تضمینی گندم را در کشور به خود اختصاص داده اند.

ملکی تاکید کرد: از مجموع گندم خریداری شده، تاکنون بخش عمده وجوه گندمکاران به صورت آنلاین به حساب شان واریز شده است.

وی دربار گندم دروم خریداری شده نیز گفت: تاکنون 377 هزار و 405 تن گندم دروم به ارزش چهار هزار و 108 میلیارد ریال از گندمکاران استان های خوزستان، فارس، کرمانشاه، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم افزود: خرید این میزان گندم دروم توسط 58 هزار و 860 محموله انجام شده است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم مناطق گرمسیری به پایان رسیده و خرید برخی مناطق سردسیری کشور تا اوایل مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت.
 نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی 93 - 92 معمولی به قیمت 1050 تومان و گندم دوروم به قیمت 1080 تومان از گندمکاران سراسر کشور خریداری می شود.

این در حالیست که سال گذشته مجموع گندم خریداری شده از به شکل تضمینی از گندمکاران کشور 4.8 میلیون تن بوده است و امسال نیز پیش بینی شد؛ میزان خرید تضمینی گندم به هفت میلیون تن برسد.

ایرنا

(یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها