یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

واکنش روابط عمومی وزارت صنعت و تجارت به یک مصاحبه

در پی انتشار گفت‌وگوی ایسنا با معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان "اعلام قیمت جدید کالاهای اساسی از دو ماه دیگر" که در آن آمده بود عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی موقتی است، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد.

 در نمابر دریافتی از این وزارتخانه آمده است: معاون توسعه بازرگانی داخلی در این گفت‌وگو اعلام کرده است ذخیره‌سازی کالاهای اساسی کشاورزی در اواخر سال گذشته به نحوی صورت گرفته که در صورت لزوم سازمان‌های مرتبط برای تنظیم بازار، کالا را وارد شبکه عرضه خواهند کرد و هیچ گونه افزایشی را در سطح قیمت کالاهای اساسی شاهد نخواهیم بود و بعضا فروشندگان در فروش کالاهای مذکور در بازار به دلیل عرضه اضافی کالا با مشکل روبرو هستند.

در ادامه این نمابر آمده است: خسروتاج در خصوص اثرات افزایش نرخ حامل‌های انرژی بر روی کالاهای 26 گانه گروه دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار (صنعتی) اعلام کرد: چنانچه واحدهای تولیدی مشمول گروه کالاهای ردیف دوم متاثر از قیمت‌های جدید حامل‌های انرژی باشند این موضوع توسط واحدها و یا تشکل‌های مرتبط به سازمان ذیربط که همان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است برای رسیدگی منعکس می‌کنند و سازمان مذکور به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، براساس بخش نامه دولت، کالاهای اساسی و حساس به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند که 17 کالای اولویت اول از سوی کارگروه تنظیم بازار قیمت‌گذاری و 26 قلم کالای اولویت دوم مورد رصد و پایش مستمر قرار می گیرند.

تصمیم گیری در مورد این کالاها به نحوی است که کالاهای اوولیت دو مشمول رصد، پایش مداوم روند تامین توزیع موجودی و قیمت بازار در صورت ضرورت است.

براساس مصوبه صادر شده از سوی دولت امکان جابه‌جایی کالاها در این دو اولویت با پیشنهاد کارگروه تنظیم بازار و تصویب ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها وجود دارد.

این نمابر می‌افزاید: در این گفت‌وگو خبرنگار آن خبرگزاری برداشت شخصی خود را از صحبت‌های معاون توسعه بازرگانی داخلی منتشر کرده است و در این مصاحبه صحبتی مبنی بر این که عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی موقتی است عنوان نشده است.




ایسنا

(یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۶:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها