یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۳۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

صادرات 1.2 میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد که در فروردین ماه گذشته 1.2 میلیارد دلار کالا و حامل های انرژی از این گمرک صادر شده است.

روابط عمومی وزارت نفت، ٣ هزار و ٣٨٨ تن کالا به ارزش ٣٦ میلیون و ٨٧٥ هزار و ٥٤٤ دلار در فروردین ماه امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است.

خداداد رحیمی مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این مطلب گفت: در این مدت ٢ تن کالا به ارزش ١١٠ هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ١٠٠ درصد و از نظر ارزش ١٠٨ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود : همچنین ١٣٦ تن کالا به ارزش ٥٥٩ هزار و ١٤٧ دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر ارزش ٢٤٦ درصد رشد نشان می دهد.

٤٠٧ هزار و ٨١٥ تن کالا به ارزش ٣٧٥ میلیون و ٤٠٠ هزار و ٩٠٣ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ٣٣ درصد و از نظر ارزش ٥٤ درصد رشد نشان می دهد.

برپایه گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ٥٥٩ هزار و ٥٥٥ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ٤٨٧ میلیون و ٧٨٨ هزار و ٤١١ دلار به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ٩ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین ٨٤٦ هزار و ٢٣٥ تن میعانات گازی به ارزش ٧٧٨ میلیون و ٨١٥ هزار و ٤٥٧ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ٣٨ درصد و از نظر ارزش ٤٤ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در مجموع در مدت یاد شده، بیش ١ میلیون و ٤٠٥ هزار و ٧٩٠ تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ، دی اتیلن گلایکول ، مونو و تری اتیلن گلایکول ،کود اوره ، بوتان ، پروپان ، میعانات گازی ، پارازایلین ، سیمان و متانول به ارزش ١ میلیارد و ٢٦٦ میلیون و ٦٠٣ هزار و ٨٦٨ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ١١ درصد و از نظر ارزش ٢٨ درصد رشد نشان می دهد

اغلب این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام ، افغانستان، پاکستان ، ارمنستان ، روسیه ، موزامبیک ، مصر ، سوریه ، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین، قطر ، تانزانیا ، فیلیپین ، غنا ، کنیا ، آذربایجان ، گرجستان ، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ٦٠ درصد و از نظر ارزش ٦١ درصد بوده است.

(یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها