یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۸۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۹۷ طرح کشاورزی در تهران به بهره برداری می رسد| ایجاد ۲۸۰۰ فرصت شغلی جدید

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۹۷ طرح کشاورزی با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان تهران به بهره برداری می رسد و در اين راستا برای بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

استان تهران در بخش کشاورزی ۹۷ طرح را مورد بهره برداری قرار خواهد داد لذا با توجه به اینکه تهران ۱.۲ درصد از اراضی کشاورزی کشور را دربر می‌گیرد، هفت میلیون تن یا شش درصد از محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، همچنین در مورد ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست تا چهارم را دارا است لذا نیازمند توجه بیشتربه این مقوله است؛ افتتتاح ۹۷ طرح نیز در این راستا در دهه فجر انقلاب اسلامی صورت می پذیرد.
این طرح ها در بخش های تولیدات گیاهی ۱۱ عدد، با اعتبار شش هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال و باعث اشتغال مستقیم ۲۰۴ نفر و غیر مستقیم ۴۱۴ نفر، همچنین در قسمت تولیدات دامی، چهار عدد طرح با ارزش ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال که ۸۶ نفر را به صورت مستقیم و تعداد ۲۶۸ نفر را نیز غیر مستقیم مشغول به کار خواهد کرد، است.
در ادامه آب و خاک که بیشترین تعداد را با ۷۴ طرح داراست با اعتبار ۷۱۶ میلیارد ریال و ۳۸۱ نفر اشتغال مستقیم و ۸۱۲ نفر غیر مستقیم به بهره برداری خواهد رسید. لازم به ذکر است در بخش آب و خاک با توجه به تعداد طرح ها، اما از کمترین سرمایه به نسبت تعداد طرح برخوردار است لذا انتظار توجه بیشتر به این سمت می تواند سوددهی بیشتری داشته باشد.
صنایع کشاورزی ( تبدیلی و تکمیلی و مکانیزاسیون) شش عدد طرح را با سرمایه دو هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال و ۲۶۸ نفر اشتغال مستقیم و ۳۵۷ نفر غیر مستقیم طرح بعدی است که به بهره برداری در دهه فجر خواهد رسید.
و در آخر نیز بخش شیلات و آبزیان است که دو طرح با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال، پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم دارای شغل می شوند. لازم به یادآوری است مجموع کل طرح ۹۷ طرح با اعتبار ۲۰۲۹۲ میلیارد ریال برای ۹۴۴ نفر مستقیم و ۱۸۶۱ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها