یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۸۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۵۰ عدد ماشین آلات کشاورزی در کشور نوسازی می‌شود

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: در طرح فوری ۵۰ عدد از ماشین آلات کشاورزی در ۵ استان کشور نوسازی می‌شوند.

محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور در ۷صوص طرح اسقاط ماشین الات کشاورزی گفت:در طرح فوری ۵۰ عدد کمباین نوسازی می شود.
او گفت: در حال حاضر ما ۲۰ هزار ۴۶۰ دستگاه کمباین در کشور داریم که ۱۲ هزار از این دستگاه ها فرسوده هستند که ۵۰ کمباین نوسازی می شود ولی قرار قرار نهایی ۱۰۰۰ دستگاه است.
مشهدی شریف گفت: مشکل اساسی کمباین و تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی این است که گواهی اسقاط ندارند به طور مثال خودرو سواری یک ،وانت دو و خودروی نیسان سه گواهی اسقاط دارد ولی ماشین آلات کشاورزی را هنوز هیت دولت گواهی در نظر نگرفته است.
او گفت: در حال حاضر ارزش لاشه کمباین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است اما خریدار فروش آن در بازار آزاد بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است به این خاطر توجیح ندارد که کمباین را اسقاط کنند ،باید برای کمباین گواهی اسقاط در نظر گرفته شود
او گفت: در حال حاضر ۵۰ دستگاه فوری کمباین به صورت پایلوت  نوسازی می شود و بعداز آن ۲۰۰ دستگاه در نظر گرفته می شود و در نایت برای سال آینده ۱۰۰۰ دستگاه کمباین نوسازی می شود.
مشهدی شریف گفت: طرح اسقاط باید ببینم چه مقدار استقبال خواهد شد در حال حاضر در استان فارس ۱۵،مازندران ۹،گلستان ۱۶،همدان ۶ قم ۲ دستگاه کمباین نوسازی می شود.

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) ۰۷:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها