یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۸۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

چرا ۱۹۰ میلیون نفر هندی از گرسنگی رنج می برند؟

هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای کشاورزی در جهان است، با این حال حدود ۹۰ میلیون نفر از آنها همچنان گرسنگی می کشند که مهمترین دلیل آن بی توجهی به زنجیره تامین است.

هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای کشاورزی در جهان است، با این حال میلیون ها نفر همچنان در پرجمعیت ترین کشور جهان گرسنگی می کشند.
یک چهارم جمعیت ۱.۴ میلیون نفری هند از سوء تغذیه در جهان رنج می برند و بیش از ۱۹۰ میلیون گرسنه در این کشور زندگی می کنند.
در شاخص جهانی گرسنگی که اخیراً منتشر شده است، هند در بین ۱۲۵ کشوری است که در این طبقه بندی گنجانده شده اند و رتبه ۱۱۱ را به خود اختصاص داده است. این امار نشان می دهد سطح گرسنگی در میان جمعیت آن جدی است.
این در حالی است که هند بزرگترین تولید کننده شیر در جهان و دومین تولید کننده برنج، گندم، سبزیجات و میوه جات است و این کشور معتقد است که به خود متکی است و توانایی رقابت در سطح بین المللی را دارد.
علت؛ نبود زنجیره تامین است
آمیت شارما، مدیر تیم تجارت جهانی در شرکت غذایی پونگ، در حاشیه هفته تجارت کالا که در سنگاپور برگزار شد، به شبکه سی ان بی سی CNBC گفت: گرسنگی بزرگترین مشکل در هند است و هنوز میلیون ها نفر از گرسنگی رنج می برند و هنوز غذای مورد نظرشان را نمی گیرند.
شارما افزود: تنها دلیل این موضوع نبود زنجیره تامین است، هیچکس از زنجیره تامین یا خدمات لجستیکی صحبت نمی کند.
طبق داده‌های اداره تجارت بین‌المللی (ITA)، که بخشی از وزارت بازرگانی ایالات متحده است، زیرساخت‌های ضعیف در هند منجر به تقریباً ۴۰ درصد از ضررهای پس از برداشت برای برخی محصولات شده است، زیرا سبزیجات و میوه‌ها با سرعت بیشتری فاسد و تاریخ مصرف انها منقضی می‌شوند. علاوه بر این، در انبارهای سرد، صدها تن غلات غذایی در انبارها در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند.
اداره تجارت بین‌المللی توضیح داد که کاهش بهره وری شامل سیستم های توزیع ناکارآمد مواد غذایی، آب و هوای نامنظم و غیرعادی و مقررات سختگیرانه و همچنین کمبود آموزش برای کشاورزان از جمله عوامل دیگردر این باره است.
چه چیزی باعث تشدید بحران شد؟
از دیگر سو مشکل غذا در هند با افزایش تقاضا برای غذا و مواد غذایی با کیفیت بهتر توسط طبقه متوسط رو به افزایش است.
گاریما جین، معاون مدیر عامل و رئیس غلات در لوئیس دریفوس، گفت که اولین چیزی که یک فرد برای کسب درآمد اضافی صرف آن می کند، غذای بهتر است، با اشاره به اینکه انتظار می رود نیاز به پروتئین در هند افزایش یابد.
جین و شارما هر دو خاطرنشان کردند که نیاز به امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار شده است و موضوعی است که دولت باید با نزدیک شدن به انتخابات با آن مقابله کند.
مشکل تولید؛ آب و هوا و اقدامات دولت
اما در سال ۲۰۲۳، عرضه های بی ثبات و تغییرات قیمت کالاهای اساسی و حیاتی باعث شد که دولت محموله های خارج از کشور را محدود کند. البته مقامات هند در تلاش برای مهار قیمت های داخلی اقداماتی را انجام داده اند و از دسامبر گذشته تا مارس ۲۰۲۴، هند صادرات پیاز را ممنوع کرد و در ماه اکتبر محدودیت های صادرات شکر را تمدید کرد.
این کشور - که بزرگترین صادرکننده برنج جهان است - در ماه ژوئیه صادرات برنج سفید غیر باسماتی را ممنوع کرد و قیمت گوجه فرنگی به دلیل شرایط بد آب و هوایی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) ۰۷:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها