دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۲۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد ۳۵ درصدی تولید خرمالو و انار نسبت به مدت مشابه سال قبل

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید سیب، مرکبات و خرمالو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.

مجتبی شادلو گفت: بنابر پیش بینی های صورت گرفته امسال در کل تولید محصولات باغی به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش تولید انتظار می رود.
به گفته او، با توجه به رشد چشمگیر تولید، باغداران منتظر بازار مناسب محصول هستند چراکه محصولات نظیر انار، سیب، مرکبات و خرمالو که در این فصل برداشت می شود، برای سه فصل بعد باید نیاز بازار را تامین کند.
شادلو با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، افزود: با جهش تولید نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه مازاد تولید باید صادر شود تا تولیدکنندگان به سبب مازاد عرضه در برابر تقاضا متحمل زیان نشوند.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: با توجه به شرایط تولید و ذخیره سازی، کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام‌میوه شب یلدا همچون مرکبات، خرمالو و انار نداریم.
او گفت: با توجه به افزایش چشمگیر تولید و عرضه به بازار باید نظارت دقیق از عمده فروشی تا خرده فروشی صورت گیرد تا عوامل واسطه و دلال بر گرانفروشی دامن نزنند.

(دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲) ۰۷:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها