سه شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۱۷۶۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

جشنواره انار ساوه به مدت پنج روز در مسجد جامع شهر برپاست

مهدی الیاسی گفت: هم اکنون جشنواره انار شروع به کار کرده و به مدت پنج روز در مسجد جامع شهر با ابنیه تاریخی هزار ساله دایر است.

مهندس مهدی الیاسی فرماندار ساوه درباره ثبت ملی جشنواره انار ساوه و تأثیر آن بر اقتصاد ساوه اظهار کرد: انار به عنوان میوه شاخص شهر ساوه است و شهر ساوه از قدیم الایام تا به امروز با عنوان «انارستان ایران» و یا «شهر یاقوت های سرخ» شناخته می شود.
 
وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم کشاورزی و پتانسیل های موجود در شهر ساوه منتج به تولید انبوه و با کیفیت انار ساوه شده است افزود: حدود ۱۰ سالی بود که انار ساوه در گفتمان های ملی و بین المللی به فراموشی سپرده شده بود اما با تلاش جمعی از دوستان، اولین جشنواره ملی انار همزمان با برداشت گسترده محصول انار در ساوه شکل گرفت.
 
فرماندار ساوه در رادیو گفت وگو عنوان کرد: امسال نیز بعد از پیگیری ها و حمایت و مساعدت وزارت میراث و گردشگری، ثبت ملی جشنواره انار در تاریخ ۱۵ آبان ماه انجام شد که هم اکنون هم جشنواره انار شروع به کار کرده و به مدت پنج روز در مسجد جامع ساوه با ابنیه تاریخی هزار ساله در شهر ساوه دایر است.
 
الیاسی درخصوص نقش ثبت ملی جشنواره انار ساوه در توسعه و رونق گردشگری و اقتصاد این شهر گفت: شهر ساوه دارای پتانسیل های زیاد و ویژه ای است از جمله اینکه یک قطب صنعتی در این شهر دایر است و سه شهر صنعتی دیگر با ۷۰۰ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند. از دیگر پتانسیل های این شهر می توان به باغات انار و زیتون و انگور و طالبی و انجیر و همچین وجود ابنیه تاریخی و گردشگری فضاهای بکر و طبیعی اشاره کرد اما انار به عنوان یک میوه بهشتی که در قرآن هم به آن اشاره شده محوریت دارد.
 
وی اظهار کرد: هموطنان می توانند با حضور در شهر ساوه از فضای مطبوع و پرنشاط آن استفاده کنند و از نمایشگاهی که جنب همین جشنواره دایر شده محصول انار و رب انار و لواشک انار و دیگر محصولات را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری نمایند.
 
فرماندار ساوه یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره ملی انار، توجه دادن اذهان عمومی مردم در سطح ملی و بین المللی به این موضوع بود که انار ساوه با کیفیت ترین انار موجود در دنیاست.
 
وی از تأکید و تصمیم استاندار به ایجاد پایانه صادراتی منحصر به فرد و ویژه انار در شهر ساوه خبرداد و گفت: ما دو سردخانه معظم محصولات کشاورزی را در دو سال اخیر به بهره برداری رساندیم و دو سردخانه دیگر هم در دست احداث است.
 
الیاسی خاطرنشان کرد: شهر ساوه به دلیل اینکه دارای کریدورهای مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب است، در گذشته بیشتر به عنوان شهر عبوری محسوب می شد اما هم اکنون امکانات رفاهی و اسکان را تدارک دیدیم و هتل ها و مسافرخانه ها را هم برای پذیرایی از مهمانان آماده کردیم.
(سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها