دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۲
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۷۱۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فراورده های روغنی
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران خبر داد

بیش از ۵۰ واحد تولیدی صنعت غذا در آستانه تعطیلی

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از تعطیلی ۵۰ واحد تولیدی صنعت غذایی مازندران به دلیل نبود روغن صنعتی خبر داد.

احمد مهدی زاده با اشاره به اینکه از مرداد ماه امسال با مشکل کمبود روغن خوراکی در استان مواجه هستیم، بیان کرد: واحد های تولیدی روغن به علت نبود مواد اولیه در خصوص پالایش با معضل و دیگر واحدهای تولیدی استان که مصرف کننده روغن به شمار می روند با کمبود شدید روغن صاف رو به رو هستند.
وی از فقدان روغن صاف  در دو هفته اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: روغن صاف، ماده اولیه واحدهای تولیدی صنعتی از جمله واحد تولیدی کیک،کلوچه شیرینی و شکلات محسوب می‌شود  که در  یک ماه و نیم اخیر کاهش عرضه روغن صاف را  در مازندران شاهد هستیم.
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه دولت، جهت تامین روغن خوراکی مردم از ذخایر روغنی خود بهره می‌برد،گفت: روغن خوراکی در خصوص مصرف خانوار در کشور موجود است.
مهدی زاده عامل کاهش توزیع روغن را ندادن ارز در راستای واردات این کالا دانست و تصریح کرد:هم اکنون در بنادر و کشتی ها روغن یافت می شود اما مجوز ترخیص روغن از بنادر صادر نمی‌ شود زیرا نوع  ارزی که باید به این ماده تعلق گیرد نامعلوم است و تصمیم قطعی در این راستا گرفته نشد.
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با تاکید بر اینکه تاکنون بانک مرکزی ارز مشخصی جهت تخصیص به روغن اعلام نکرده است، بیان کرد: انجمن و برخی واحدهای تولیدی روغن پیگیر ماجرا هستند که با تعلق ارز مرجع و یا  ارز آزاد به این کالا، روغن موجود در گمرک ترخیص شود.
وی وضعیت کمبود روغن در استان را بسیار نگران‌کننده برشمرد و تاکید کرد: فعالیت برخی واحدهای تولیدی روغن متوقف شده  و به این سبب حدود ۶۰ واحد تولیدی مصرف کننده روغن در صنعت غذایی در حال تعطیلی هستند که این اتفاق استان  را با مسائل عدیده ای مواجه می کند.
مهدی زاده با اشاره به اینکه  Gtc ذخایر روغنی کشور تلقی می گردد، خاطرنشان کرد: دولت روغن  ذخیره کشور را درGTC  قرار می دهد که منبع روغن خام به شمار می آید.
وی در پایان تاکید کرد: در بحران پیش‌رو باید تزریق روغن از منبع GTC به واحدهای تولیدی روغن صورت گیرد، تا دولت با تعلق سهمیه روغن به این واحدهای تولیدی و تامین روغن واحدهای تولیدی مصرف کننده روغن از بروز اختلال در صنعت به خصوص صنعت غذایی جلوگیری کند.
 
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۷:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها