دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۱۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تحویل بیش از ۱۱ هزار دستگاه انواع تراکتور به کشاورزان در شش ماه

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از تحویل بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تراکتور به کشاورزان در۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

« کامبیز عباسی » با اشاره به پیگیری ها و حمایت های وزیر جهاد کشاورزی در سال جهش تولید، افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تراکتور به کشاورزان تحویل شده است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: سال گذشته در مجموع نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه تراکتور به کشاورزان تحویل شده بود.
عباسی با اشاره این که در ۶ ماهه نخست امسال، بیش از یک هزارو ۳۵۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شدو در مدت مشابه سال گذشته هم ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شده بود.
به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت؛ به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج  هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.
خط اول اعتباری در سال ۱۳۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۷۵۰ میلیارد تومان)، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال (۸۰۰ میلیارد تومان) در سال ۱۳۹۳، خط سوم در سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، در دولت دوازدهم خط اعتباری پنجم در سال ۱۳۹۶ به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری شماره هفت در سال ۱۳۹۸ به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
آمارها نشان می دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.
 
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها