جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۰۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزی در استان تهران، مدرنیزاسیون شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : کشاورزی این استان اصلا سنتی نیست و بیشتر اراضی با سیستم‌های نوین آبیاری محصول تولید می کنند.

کریم ذوالفقاری گفت: ۶۶ درصد اراضی کشاورزی استان تهران مجهز به سیستم نوین آبیاری و با توجه به جهش مناسب راه اندازی گلخانه های مدرن به این دلیل می گویم کشاورزی استان تهران اصلا سنتی نیست.
به گفته وی، با حمایت خوب استانداری و وزارت جهاد کشاورزی استان تهران در این سال های اخیر استان تهران در زمینه تجهیز سامانه های نوین آبیاری و احداث گلخانه رتبه اول کشور را کسب کرده است.
استان تهران پایین ترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را دارد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه می دهد: در تمامی کشورهای دنیا ۷۰ درصد آب مصرفی به بخش کشاورزی اختصاص دارد که البته در کشور نیز بین ۷۰ تا ۹۰ درصد آب مصرفی در اختیار بخش کشاورزی قرار دارد اما در استان تهران این میزان ۴۳ درصد است.
وی با اشاره به اجرای شدن طرح مصرف بهینه آب و مدیریت تولید در اراضی کشاورزی استان تهران گفت: بطور میانگین در کشور هر یک متر مکعب ۱.۴ کیلوگرم محصول تولید می کند که در استان تهران در هر یک متر مکعب ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم محصول تولید می کند.
ویلاسازی بلای جان کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخشی دیگر از این گفت و گو با اشاره به تغییرکاربری به ویژه ویلاسازی در باغات این استان افزود: ویلاسازی و تغییر کاربری بلای جان کشاورزی این استان شده که این امر بدلیل افزایش جمعیت است.
وی تاکید کرد: بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون جمعیت در استان تهران زندگی می کنند و به نوعی می توان گفت هر چقدر جمعیت بیشتر شود اراضی کشاورزی در معرض خطر قرار می گیرد.
ذالفقاری خاطرنشان کرد: به لحاظ اقلیمی تهران جوابگوی جمعیت بیشتری نیست و هر چقدر این جمعیت بیشتر شود اراضی کشاورزی در معرض خطر قرار می گیرد.
به گفته وی، در حال حاضر وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان تهران خوب است و با تلاش های شبانه روزی نمی گذاریم اراضی کشاورزی به ویلا و ساختمان مسکونی تبدیل شود.
استان تهران با دارا بودن  ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دایر (۱۳.۶درصد از کل سطح استان و ۱.۱۶ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور) تولید کننده حدود ۶ میلیون تن از تولید محصولات کشاورزی است که حدود ۶ درصد از محصولات تولیدی کشاورزی کشور در استان تهران تولید می‌شود.
 
(جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹) ۱۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها