چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۸۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تامین ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا برای فصل پاییز

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین و توزیع ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا برای فصل پاییز خبر داد.

محمد رضا طلایی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، از تامین ۵۰۰ هزارتن کنجاله سویا خبر داد و گفت: محمدرضا طلایی در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بنابر دستور معاون اول رئیس جمهور این شرکت مأمور خرید، تأمین و توزیع ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا برای فصل پاییز شده است.
 
وی افزود: در جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهور پیرامون بازار نهاده‌های دامی تصمیمات مهمی اخذ شد و بدین منظور مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام بحث کمبود کنجاله سویا را برای سه ماهه سوم سال پیگیری کند.
 
طلایی ادامه داد: از امروز شرکت پشتیبانی امور دام علاوه بر خریدهای قبلی ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا خریداری و توزیع خواهد کرد که همین امروز در مذاکره با شرکت‌های هندی حدود ۱۲۰ هزار تن آن را خریداری کردیم که از اول اکتبر وارد کشور می‌شود.
 
وی درباره میزان خرید کنجاله سویا دوره قبل شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: خرید ۵۰۰ هزارتن فعلی علاوه بر خرید دوره‌های قبلی است، ما در دوره قبل بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن کنجاله سویا از کشور‌های هند، برزیل و آرژانتین خریداری کردیم که تخلیه آن نیز آغاز شده و بخشی از کالا توزیع شده است.
 
طلایی افزود: با توجه به کسری دوره‌های قبل تغییری در روند بازار ایجاد نشده است و به عبارت دیگر طی ماه‌های مرداد و شهریور تنها ۵۵ درصد نیاز واحد‌های تولیدی تأمین شد که با این وجود متعادل شدن قیمت زمان لازم نیاز دارد.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه ماهانه ۴۰۰ هزار تن کنجاله سویا مورد نیاز است، بیان کرد: از ۵۰۰ هزار تنی که مقرر شده ما خریداری کردیم ۱۲۰ هزار تن خرید شده و مابقی طی روز‌های آینده خریداری می‌شود و تمام تلاشمان را می‌کنیم که در سه ماهه دوم کسری در این حوزه نداشته باشیم.
 
وی در پایان با بیان اینکه سهم ما در بازار نهاده‌ها ۲۰ درصد است، تصریح کرد: با خرید‌هایی که دولت تصمیم گرفته شرکت پشتیبانی امور دام انجام دهد سهم این شرکت در بازار افزایش پیدا می‌کند، ضمن اینکه بخش خصوصی کار خود را انجام می‌دهد.
 
(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹) ۲۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها