دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۷۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه سویا به قیمت ۲۷۰۰ تومان در مبادی ورودی/ قیمت مرغ بازنگری می‌شود

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: کارگروه تنظیم بازار، امروز در صد و چهارمین جلسه نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی ۲۷۰۰ تومان عرضه شود.

محمدرضا کلامی  اظهار کرد: این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی است و طبیعتا هزینه‌های حمل و نقل نیز به این نرخ اضافه خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه این تصمیم با توجه به ضرورت تعادل عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار اتخاذ شده، تصریح کرد: همچنین بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد افزایش قیمت‌های جهانی کنجاله و دانه و همچنین هزینه‌های مترتب آن به گونه‌ای است که انگیزه لازم برای تامین کنجاله سویا وجود ندارد و بخشی از کسری بازار علاوه بر محدودیت‌های ارزی و نقل انتقال آن، همین عدم انگیزه لازم بوده، که مجموعه این شرایط منجر به اتخاذ این تصمیم شد.
بررسی تاثیر اصلاح نرخ کنجاله و دانه سویا بر قیمت محصولات نهایی مرغ توسط سازمان حمایت
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص دانه سویا نیز گفت: نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی نیز ۲۶۵۰ تومان مصوب شد که هزینه های حمل و نقل نیز به آن اضافه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تاثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی مانند مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارایه دهد تا این کارگروه در راستای حمایت از تولید و استمرار آن در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها ابلاغ کند.
وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی  بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قرار دهد و همچنین نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراک‌ها مانند فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری و قیمت‌های مصوب آن ابلاغ شود.
 
(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۸:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها