دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۶۲۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

۹۰ درصد برنج کشور مکانیزه برداشت می‌شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: ۹۰ درصد از برداشت برنج به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

کامبیز عباسی در رابطه با افزایش میزان استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: ۹۵ درصد از برداشت غلات و ۸۰ درصد از اراضی گندم کشت مکانیزه دارند، همچنین قریب به ۸۵ تا ۹۰ درصد از برداشت برنج به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.
عباسی تصریح کرد: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بهره‌بردار این بخش کشاورزی در شالیزارها هستند که ۹۰ درصد از آن‌ها مکانیزه کار می‌کنند.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به درخواست کارخانجات ماشین‌آلات کشاورزی برای افزایش قیمت کالاها گفت: ما موافق افزایش قیمت‌ ماشین‌آلات کشاورزی نیستیم.
وی در رابطه با افزایش قیمت ماشین‌آلات کشاورزی عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها همراه با مرکز مکانیزاسیون قیمت کالای خود را مدیریت کرده و سود خود را کاهش دادند و رابطه بهتر و دوستانه‌تری با کشاورزان دارند، اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها در این زمینه همکاری نداشتند.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به دریافت نشان همکاری این مرکز با سازمان استاندارد ایران گفت: امسال بعد از ۴۰ سال توانستیم اکرودیته را از استاندارد بگیریم و به‌عنوان واحد همکار در آزمون سازمان ملی استاندارد ایران حضور داشته باشیم که از افتخارات بخش کشاورزی است.
وی تصریح کرد: واقعیت کشاورزی ایران افزایش تولید در کشاورزی، کاهش سختی کار شالی‌کاران و توزیع بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تراکتور در عرصه‌های کشاورزی در ایام سخت شیوع بیماری کرونا (کووید-۱۹) است.
 
(دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹) ۲۲:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها