دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۶۲۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کاهش تولید جهانی برنج، گندم و ذرت

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی از کاهش تولید گندم، برنج و ذرت در جهان به دلیل شیوع کرونا و سایر مسائل رخ داده، خبر داد.

علی خانمحمدی، مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است، گفت: به دلیل شیوع کرونا و سایر مسائلی که جهان با آن مواجه است تولید گندم، ذرت و برنج کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: به همین دلیل باید تولیدات استراتژیک با بهبود بهره برداری افزایش یابد چرا که در شرایط موجود، واردات کار آسانی نخواهد بود.
این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه ٢٥ درصد اشتغال جامعه مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ١٨ درصد تولید ناخالص ملی نیز مربوط به این بخش است.
خانمحمدی با بیان اینکه دولت باید به معیشت کشاورزان و بحث بیمه اجتماعی آنان توجه کند، گفت: در این صورت امنیت کشاورزان و خانواده آنها تأمین می‌شود و اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد مهاجرت کشاورزان به شهرها خواهیم بود و در نتیجه تولید نیز آسیب می بیند.
به گفته وی ١٢٦ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید، فرآوری و عرضه می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور و دنیا پیشنهاد می‌دهیم تولیدات کشاورزی جایگزین صادرات نفت شود، گفت: اگر زنجیره‌های تولید پایدار ایجاد شوند و مدیریت به صورت درست اعمال شود می‌توانیم این موضوع را تحقق بخشیم.
خانمحمدی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های بخش کشاورزی به درستی فراهم شود نه تنها در تأمین امنیت غذایی مشکل نداریم بلکه امکان صادرات نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت از سال ٨٨ در مجلس تصویب شده است، گفت: تاکنون این طرح در کشور اجرا نشده و وزیر جهاد کشاورزی وعده داده که از پاییز امسال این طرح اجرایی شود.
این مقام مسئول افزود: اجرای این طرح باید همگام با کشاورزی قراردادی باشد و توسعه کشت قراردادی برای اجرای طرح الگوی کشت ضروری است.
مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور تعداد اعضای این مجمع را ٦٠ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: اعضای این مجمع یک درصد جمعیت کشاورزان کشور را تشکیل می‌دهند و ٢٨ درصد تولیدات مربوط به آنها است.
 
(دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹) ۱۵:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها