یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۹۴۹۶۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

اروپایی‌ها مشتری پروپا قرص کشمش و پسته ایرانی

فرشچیان گفت: محصولات ایرانی مانند کشمش، خرما و پسته کیفیت بالایی دارند به همین دلیل کشور‌های شرق آسیا، اروپایی، خلیج فارس و اوراسیا متقاضی دریافت این کالا‌ها هستند

احمدرضا فرشچیان رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران ، در خصوص صادرات خشکبار، گفت: با وجود اینکه صادرات خشکبار از جمله عمده‌‌ترین اقلام صادرات سنتی کشورمان محسوب می‌شود، اما مدتی است این امر سیر نزولی به خود گرفته است و صادراتمان در زمینه خشکبار کاهش یافته است.
 
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: عدم شفافیت در مقررات برگشت ارز عاملی است که صادرات خشکبار را با مشکل مواجه کرده است. کرونا یکی از اصلی ترین دلایل اُفت صادرات خشکبار است که ضربه های اقتصادی زیادی به کشور وارد کرد.
 
فرشچیان ادامه داد: پسته، کشمش و خرما بیشترین خشکباری هستند که صادر می شد و ارزآوری خوبی برای کشور داشت. این دسته از محصولات در کشور به وفور وجود دارد و می توان آنها را صادر کرد و علاوه بر این به اقتصاد کمک کرد.
 
بیشتر بخوانید: صادرات کشمش ایران به ۸۴ کشور دنیا/ عرضه محصولات ملکان در فروشگاه‌های اروپایی
 
این مقام مسئول با بیان اینکه کشورهای همسایه متقاضی در واردات خشکبار ایرانی هستند، گفت: محصولات ایرانی مانند کشمش، خرما و پسته کیفیت بالایی دارند به همین دلیل کشورهای شرق آسیا، اروپایی، خلیج فارس و اوراسیا متقاضی دریافت این کالاها هستند اما هم اکنون کرونا این صادرات را متوقف کرده است.
 
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در آمدی که از صادرات محصولات کشاورزی بدست می آید بهترین کمک برای دولت و اقتصاد است. اگر همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد می توانیم این محصول را صادر کنیم.
(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها