پنج شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۳۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هرکیلو مرغ در بازار ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی با اشاره به اینکه تولید مرغ با چالش روبروست، افزود: با استمرار زیان مرغداران در فروش، بسیاری از واحد‌ها تعطیل خواهند شد که این امر در بلندمدت مشکل تامین مرغ و حباب قیمت را در بر دارد.
اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنابر آمار مرغداران از اسفندماه تاکنون بالای ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شدند.
این مقام مسئول درباره تاثیر خرید تضمینی بر تعادل قیمت مرغ در بازار بیان کرد: اگرچه خرید تضمینی و صادرات راه میانبر برقراری تعادل میان عرضه و تقاضاست، اما راهکار اصلی مدیریت جوجه ریزی و تولید است.
وی ادامه داد: بنابر آمار سرانه مصرف مرغ در ماه‌های اخیر ۲۸ کیلو بود و امسال پیش بینی می‌شود از ۳۰ کیلو فراتر رود.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی با چالش جدی روبروست، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا بالای ۵ هزار تومان در بازار سیاه عرضه می‌شود که با این وجود قیمت سویا ۲ برابر نرخ مصوب و ذرت یک هزار تومان بالاتر است.
به گفته اسداله نژاد، اگر نهاده دامی با نرخ مصوب عرضه شود، قیمت تمام شده کاهش می‌یابد، در غیر این صورت نرخ فروش مرغ سنخیتی با هزینه‌های تولید ندارد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آمار ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ماهیانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود اما به سبب کاهش قدرت خرید و سرانه مصرف، بخشی از میزان تولید مازاد بر نیاز کشور است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان درباره آینده بازار مرغ گفت: در تولید و تامین مرغ مورد نیاز مشکلی نداریم و انتظار می‌رود متناسب با هزینه‌های تولید قیمت واقعی شود.
 
(پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها