دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۳۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عوارض ۱۵۰۰ تومانی صادرات گوشت مرغ تا پایان تیر تمدید شد

بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار، کاهش عوارض صادرات گوشت مرغ به ۱۵۰۰ تومان تا پایان تیر سال‌جاری تمدید و با تمدید اجازه صادرات مرغ زنده در سقف ۴۰۰ تن به‌صورت مجوز موردی از مرزهای استان سیستان و بلوچستان تا پایان خرداد امسال نیز، موافقت شد.

بر اساس تصمیمات نود و چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار، مقرر شده محورهایی شامل حذف ممنوعیت فصلی واردات برنج، ایجاد تنوع در مبادی تامین برنج با رویکرد صرفه‌جویی ارزی و تامین برنج کیفی با نرخ مناسب، بررسی و بازنگری استانداردهای بهداشتی داخلی در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی و بررسی راهکارهای اطلاع‌رسانی و درج قیمت مصرف‌کننده برنج داخلی و توسعه برندینگ در قالب کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و با حضور وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی، تعزیرات حکومتی و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، بررسی و نتایج جهت طرح در جلسه بعدی کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.
همچنین درباره مدیریت بازار گوشت مرغ، کاهش عوارض صادرات گوشت مرغ به ۱۵۰۰ تومان تا پایان تیر سال‌جاری تمدید و با تمدید اجازه صادرات مرغ زنده در سقف ۴۰۰ تن به صورت مجوز موردی از مرزهای استان سیستان و بلوچستان تا پایان خرداد امسال نیز موافقت شد.
به گزارش ایسنا، اواخر فروردین ماه ویدیویی از امحای جوجه‌های یک‌روزه در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه علت آن را  کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک‌روزه به‌خاطر کاهش مصرف این محصول در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش جوجه‌ریزی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای عید نوروز و ماه رمضان عنوان کرد. همچنین به گفته او کمبود شدید ذرت و سویا به عنوان دو نهاده اصلی خوراک به‌دلیل عدم تخصیص یا عدم انتقال ارز است که اثرات ناشی از کاهش قیمت را تشدید کرده است. چند روز بعد ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت عوارض صادراتی مرغ را از ۵۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان تا خرداد کاهش دهد و همچنین سقف جوجه‌ریزی مرغ با توجه به تعدیل تقاضای مرغ ناشی از ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ۱۱۵ میلیون قطعه تعیین شد که بر اساس تصمیم جدید این ستاد، میزان جوجه‌ریزی باز هم کاهش یافته است.
کدام کالاها در اولویت بازرسی قرار گرفتند؟
در راستای هدفمند کردن بازرسی‌ها نیز، پنج قلم کالا شامل حبوبات، لوازم خانگی، برنج، لاستیک خودرو و شکر به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی از سوی دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها و قیمت تعیین شد.
همچنین با توجه به محدودیت‌های اعمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن کاهش مصرف گوشت قرمز مراکز عمده مصرف و تأثیر آن بر عدم فروش و کاهش قیمت کالا، با افزایش مهلت پرداخت مابه‌التفاوت مربوطه از ۹ ماه به ۱۲ ماه فقط برای گوشت قرمز موافقت شد.
با توجه به تغییر گروه کالایی لاستیک نیز مقرر شده سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن پیش‌بینی منابع و راهکارهای حمایتی مرتبط با اصلاح قیمت لاستیک سنگین به دلیل تأثیر هرگونه تغییر نرخ ارز مواد اولیه تولید لاستیک خودرو و همچنین لاستیک وارداتی در محاسبه قیمت فروش لاستیک (وارداتی تولید داخل) قبل از تغییر نرخ اقدام کند تا پیش از بررسی قیمت‌های محاسباتی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و طرح در جلسات آتی کارگروه تنظیم بازار اجرایی شود.
 
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۱۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها